عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری پگاه یاوران نوین مطرح کرد؛

رشد تولید و تعادل بازار پتروشیمی با انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا

عصر بازار- به گفته مدیرعامل کارگزاری پگاه یاوران نوین، انعقاد قراردادهای بلندمدت پتروشیمی تندگویان با صنایع پایین دست و همچنین احتمال انتشار قراردادهای بلندمدت پی وی سی در آینده ای نزدیک به نفع صنایع پایین دست پتروشیمی است.

رشد تولید و تعادل بازار پتروشیمی با انعقاد قراردادهای بلندمدت در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مهدی میرشاه محمدی، مدیرعامل کارگزاری پگاه یاوران نوین با بیان این مطلب  گفت: با انعقاد قراردادهای بلندمدت محصولات پتروشیمی هم تولیدکنندگان با مشکل فروش در برخی از ماه ها روبه رو نمی شوند و هم اینکه شرکت های مصرف کننده نگرانی در خصوص تهیه مواد نخواهند داشت.

    وی تاکید کرد: قراردادهای بلندمدت در بورس کالای ایران برای محصولاتی که تولیدکننده و خریدار مشخص دارد می تواند بازار این محصولات را به سوی آرامش هدایت کند و از توزیع رانت نیز جلوگیری خواهد شد.

    مزایای عرضه کامل محصولات در بورس

    میرشاه محمدی با بیان اینکه تولید اکثر محصولات پتروشیمی بیش از نیاز مصرف کنندگان در بازار داخل است، گفت: اگر شرکت های پتروشیمی به طور کامل محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند، نیازی به پالایش خریداران وجود ندارد اما بعضا شاهد عرضه قطره چکانی برخی محصولات هستیم که امیدواریم با حمایت مسوولان و همچنین تشکیل کارگروه پتروشیمی این موضوع به کلی حل شود.

    مدیرعامل کارگزاری پگاه یاوران نوین معتقد است، عرضه کامل مواد در بورس کالا چندین مزیت دارد که اصلی ترین آنها تامین نیاز مصرف کنندگان و به تبع آن رشد تولید، تنظیم بازار و جلوگیری از نوسانات قیمت و همچنین با امکان ورود همه خریداران به بورس کالا دیگر شاهد برخی مشکلات در سهمیه بندی خرید در سامانه بهین یاب نخواهیم بود.

    وی معتقد است، آمارهای شفاف معاملات بورس کالا در بخش های مختلف از جمله پتروشیمی می تواند به تنظیم بازار و همچنین سیاست گذاری های مسوولان کمک شایانی بکند از این رو تمرکز معاملات کالاها در بورس در راستای شفافیت اقتصادی کشور ضروری است.

    مدیرعامل کارگزاری پگاه یاوران نوین در در پایان گفتگوی خود با "سنا" گفت: اعلام عرضه و اورهال محصولات پتروشیمی در برنامه ای بلندمدت به خریداران، سبب می شود التهابات ناشی از شایعات و تغییر خط های تولید گریدها کاهش یافته و از هجوم خریداران جلوگیری شود.

    برچسب ها