عصر خودرو

قطر و مالزی توافقنامه خرید و فروش گاز را ۵ سال دیگر تمدید کردند

عصر بازار- 'قطرگاز' به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع در جهان توافقنامه اش را با شرکت 'پتروناس یو.کی' مالزی برای یک دوره پنجساله دیگر و تا سال ۲۰۲۳ میلادی تمدید کرد.

قطر و مالزی توافقنامه خرید و فروش گاز را ۵ سال دیگر تمدید کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه 'سان دیلی' روز جمعه اعلام کرد براساس این توافق، قطرگاز متعهد به ارائه سالانه یک میلیون و 100 هزار تن گاز طبیعی مایع به شرکت 'پتروناس یو.کی' تا پایان سال 2023 است.

    شرکت 'پتروناس یو.کی' یکی از شرکت های تابعه شرکت ملی نفت و گاز مالزی محسوب می شود.
    پتروناس شرکت دولتی نفت و گاز مالزی است که سال 1974 تاسیس شد و هم اکنون دارای عملیات در هر دو بخش صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت است.
    این شرکت امروزه در زمینه های اکتشاف و استخراج، پالایش، انتقال، ذخیره سازی و فروش نفت خام، گاز طبیعی و فرآورده های نفتی، همچنین تولید و بازاریابی محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی، بنزین، ارائه خدمات حفاری، احداث خطوط لوله و مدیریت جایگاه های سوخت فعالیت می کند.
    توافق جدید بین 'پتروناس یو.کی' و قطرگاز در واقع تمدید قراردادی است که بین این دو شرکت منعقد شده بود و تا سال 2018 اعتبار داشت.
    این میزان گاز طبیعی مایع از طریق قطرگاز چهار، که همکاری مشترک بین پتروشیمی قطر و شرکت شِل است، به انگلستان تحویل داده می شود.
    قطرگاز با نگاهی به انگلستان و هلند در تلاش است با توسعه پیمان های واردات به بازار اروپا با اشباع قریب الوقوع بازار گاز جهان مقابله کند.
    با توجه به ورود تولیدکنندگان جدید آمریکایی و استرالیایی به بازار آسیا که برای قطر اهمیت خاصی داشت، اکنون قطرگاز باید برای تولیدات فروش نرفته خود به فکر بازارهای جدید شد.
    'قطرگاز' سال 1984 از مشارکت انتفاعی شرکت های قطر پترولیوم، اکسون، میتسویی، ماروبنی و توتال راه اندازی شد و در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع در جهان است.
    پتروناس مالزی نیز در حال حاضر مالک 20 کارخانه پتروشیمی، 4 پالایشگاه نفت، شبکه ای از 870 جایگاه پمپ بنزین ، 125 کشتی نفتکش و شبکه گسترده ای از 10 هزار کیلومتر خطوط لوله نفت و گاز در کشورهای مختلف جهان است.

    برچسب ها