عصر خودرو

استانداران کهگیلویه و بویراحمد و امسک روسیه تفاهم نامه همکاری امضاکردند

عصر بازار- استانداران کهگیلویه و بویراحمد و امسک روسیه تفاهم نامه ای برای گسترش همکاری در زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، گردشگری و آموزشی امضا کردند.

استانداران کهگیلویه و بویراحمد و امسک روسیه تفاهم نامه همکاری امضاکردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، استاندار امسک روسیه در نشست خبری در یاسوج گفت: تفاهم هایی در خیلی از مسائل و ظرفیت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، پزشکی، ورزشی و گردشگری بین 2 استان وجود دارد.

    ویکتور نظراف با اشاره به تفاوت دما و شرایط جغرافیایی 2 استان گفت: امکان واردات میوه و سبزی از کهگیلویه و بویراحمد به امسک روسیه وجود دارد و در این زمینه تفاهم صورت گرفته است.
    وی با اشاره به اینکه تعدادی از جوانان ایرانی در همایش یک ماه قبل منطقه در امسک روسیه حضور داشتند، گفت: جوانان 2 کشور می توانند روابط خود را گسترش دهند و 2 طرف از این موضوع پشتیبانی می کنند.
    نظراف یکی دیگر از بندهای تفاهم شده میان استانهای امسک و کهگیلویه و بویر احمد را سرمایه گذاری عنوان کرد و گفت: امسک می تواند در این استان شرکت های مشترک تأسیس کند و برای این مساله پیش بینی هایی شده است.
    وی عنوان کرد: 2 طرف متعهد شدند که از بازرگانان و فعالان اقتصادی برای ایجاد و گسترش همکاری ها پشتیبانی کنند.
    استاندار امسک با اشاره به تحریم های غرب علیه کشورش گفت: غرب تحریم های ایران را کاهش داد و به تحریم های روسیه اضافه کرد.
    نظراف عنوان کرد: باور داخلی در روسیه این است که این تحریم ها می تواند زمینه شکوفایی و استقلال اقتصادی کشور را فراهم کند همان طوری که چنین پیامدی برای ایران داشته است.
    وی با اشاره به همکاری 6 بانک روسی با جمهوری اسلامی ایران گفت: مشکلات نقل و انتقال ارز در حال برطرف شدن است و با به وجود آمدن این شرایط می توان راحت تر به تجارت پرداخت.
    وی اظهار داشت: تولیدات کهگیلویه و بویراحمد مطابق با استانداردهای اروپایی است و برای واردکردن این گونه کالاها از این استان نیز تفاهم هایی صورت گرفته است.
    نظراف با اشاره به جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سفر عکس ها و فیلم هایی از مکان های مختلف تهیه شده تا با نمایش آنها شهروندان روسی برای سفر به این استان ترغیب شوند.
    وی یکی دیگر از زمینه های همکاری 2 استان را بخش آموزش عنوان کرد و گفت: 14 موسسه عالی در امسک روسیه فعالیت دارند که از سطح دانش و تخصص بالایی برخوردارند.
    استاندار امسک روسیه ادامه داد: دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد می توانند در این استان تحصیلات خود را ادامه دهند و در این سفر سند تفاهم هایی صورت گرفته است تا تبادل دانشجو، استاد و فناوری صورت گیرد.
    نظراف بیان کرد: صنعت گردشگری ایران و کهگیلویه و بویراحمد آینده خوبی دارد و در صورت بهبود زیرساخت های 2 طرف از جمله برقراری پرواز امسک به تهران شرایط برای تبادل گردشگر بهتر می شود.
    وی عنوان کرد: طبیعت زیبای کهگیلویه و بویراحمد به همراه میهمان نوازی مردم این استان آینده خوبی را برای گردشگری این منطقه رقم خواهد زد.
    وی در ادامه با اشاره به ضرب المثل روسی «یک بار دیدن بهتر از صد بار شنیدن است» گفت: از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد برای حضور در امسک روسیه با هدف آشنایی با ظرفیت های مختلف این منطقه دعوت می کنم.
    استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سفر گروه روسی به ریاست استاندار امسک به یاسوج در پی دعوت این استان و در پاسخ به سفر سال گذشته مسئولان به امسک انجام شده است.
    سید موسی خادمی با بیان اینکه سیاست دولت جمهوری اسلامی گسترش روابط با همسایگان است، افزود: این روابط با کشور روسیه به عنوان یک همسایه راهبردی در سال های اخیر توسعه یافته است.
    وی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در راستای اجرای سیاست گسترش روابط با استان امسک روسیه، این منطقه را به عنوان استان همکار در این کشور انتخاب کرده است.
    استاندار کهگیلویه و بویر احمد اظهار داشت: نتیجه هر 2 سفر تفاهم نامه ای است که امشب امضا شد و در آن برای یک رابطه بلندمدت در زمینه های تجارت، صادرات مواد خام و غذایی، تولیدات صنعتی و سایر موارد پیش بینی هایی صورت گرفته است.
    خادمی بیان کرد: برگسترش تماس ها بین کار آفرینان و تسهیل ارتباط تولیدکننده ها و تجار 2 استان در این تفاهم نامه تاکید شده است.
    وی گفت: برگزاری نمایشگاه های محصولات صادراتی تولیدی از دیگر بندهای تفاهم شده است و کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه از ظرفیت های همه استان های ایران استفاده خواهد کرد.
    وی با اشاره به اینکه امسک از جمله استان های موفق در زمینه علم و فناوری روسیه است گفت: در عرصه فرهنگی، آموزشی، تبادل دانشجو و استاد نیز تفاهم هایی صورت گرفته است.
    وی بیان کرد: کهگیلویه و بویر احمد و امسک در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیز شباهت هایی با همدیگر دارند و از این رو 2 طرف متعهد شده اند که در این زمینه نیز روابط خود را گسترش دهند.
    خادمی اظهار کرد: در نشست های فشرده 2 روز گذشته در کارگروه های مختلف و بازدیدهای میدانی زمینه های همکاری شناسایی شده که دستاورد آن انعقاد این تفاهم نامه است.
    وی افزود: یکی از دستاوردهای این سفر شناساندن فرصت های سرمایه گذاری در حوزه نفت، آب و کشاورزی به مسئولان و فعالان اقتصادی امسک است.
    استاندار کهگیلویه و بویر احمد بیان کرد: برنامه های مناسبی هم در حوزه سرمایه گذاری و زیرساخت های گردشگری و هم در جذب گردشگر پیش بینی شده است.
    هیات 17 نفره از مسئولان سیاسی و فعالان اقتصادی استان امسک روسیه صبح چهارشنبه به منظور توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کهگیلویه وبویراحمد وارد یاسوج شد.
    سال گذشته یک هیات از کهگیلویه و بویراحمد به همین منظور به سرپرستی استاندار به استان امسک روسیه سفر کرده بود.
    گروه بازرگانی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد برای تبادل مناسبات تجاری و بازرگانی استان، با بخش خصوصی و دولتی روسیه، به ریاست استاندار و همراهی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و 24 نفر از مسئولان دولتی و بخش خصوصی استان آبان پارسال به روسیه سفر کرد و برای گسترش مناسبات تجاری قراردادها و تفاهم نامه هایی امضا شد.
    امسک در جنوب غربی سیبری واقع شده و دومین شهر بزرگ در شرق کوه های اورال به شمار می آید که فاصله بین این استان تا مسکو 2700 کیلومتر است.

    برچسب ها