عصر خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۲۸۰۰ واحد غیر فعال در کشور به چرخه تولید بازگشت

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از شروع به کار دولت تدبیر و امید تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ واحد غیر فعال در کشور به چرخه تولید باز گشته است.

۲۸۰۰ واحد غیر فعال در کشور به چرخه تولید بازگشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،   علی یزدانی   در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی جنوب کرمان شامل مناطق یک و 2 در جیرفت افزود: هفت هزار و 500 بنگاه تعطیل و زیر ظرفیت در کشور وجود دارد که در راستای اقتصاد مقاومتی تا پایان سال جاری به چرخه تولید باز می گردند و 36 طرح ملی نیز راه اندازی می شود.

    وی بیان کرد: با توجه به طرح رونق اقتصادی با بانک ها وارد مذاکره شده ایم و مقرر شد به تمامی واحدهای تولیدی دارای بدهی معوق که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی معرفی می شوند، تسهیلات لازم ارایه شود.
    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: برنامه ای که ستاد اقتصاد مقاومتی کشور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب کرده شامل هفت برنامه عملیاتی است.
    وی طبق توافق با سازمان تامین اجتماعی، مقرر شد تا اجراییات واحدهای تولیدی که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران معرفی می شوند تا یک سال به تعویق بیافتد.
    یزدانی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی مشخص شده است، تاکید کرد: باید نگاه ویژه ای به این منطقه و استان کرمان شود.
    وی گفت: رقابت بنگاه های کوچک و متوسط یکی از برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی دولت برای فعال شدن این بنگاه هاست.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به ماموریت شرکت شهرکهای صنعتی برای تشکیل 30کنسرسیوم صادراتی و 30 شرکت مدیریت صادرات اشاره کرد و افزود: آموزش یکصد هزار نفر در بنگاه های کوچک و متوسط از دیگر برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی برای شرکت شهرکهای صنعتی است که 40 هزار نفر بصورت اینترنتی و مابقی حضوری آموزش دیده می شوند.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان هم در این نشست گفت: در حال حاضر با راه اندازی کارخانه های فرآوری مواد معدنی مثل کنستانتره و مس درصدد هستیم از خروج مواد معدنی خام به بیرون از منطقه جلوگیری کنیم.
    محمود اسکندری نسب افزود: در شهرکهای صنعتی جنوب استان کرمان 114 کارخانه داریم که 84 کارخانه فعال، 16 نیمه فعال و 14 کارخانه غیرفعال است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از نشست ستاد اقتصاد مقاومتی به همراه نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و هفت فرماندار جنوب استان کرمان از شهرک صنعتی شماره یک و 2 جیرفت، مجموعه مس کاتد، پایانه صادراتی جنوب کرمان و کارخانه قند مایع در این منطقه بازدید کرد.
    کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و برای اجرای طرح های این حوزه به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شده که جنوب کرمان با هفت شهرستان شامل مناطق یک و 2 است.

    برچسب ها