عصر خودرو

پاکستان:

راهروی اقتصادی چین-پاکستان برای تمام منطقه مفید خواهد بود

عصر بازار- سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: طرح راهروی اقتصادی مشترک چین-پاکستان(CPEC) زمانی که تکمیل شود، نه تنها برای این دو کشور، بلکه برای تمام منطقه فواید زیادی خواهد داشت.

راهروی اقتصادی چین-پاکستان برای تمام منطقه مفید خواهد بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'نفیس زکریا' در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص اظهارنظر سفیر چین در پاکستان مبنی بر استقبال پکن از پیوستن ایران به راهروی اقتصادی یاد شده گفت: ما هم در جریان این اخبار قرار داریم. هنگامی که این طرح کامل شود، فواید آن علاوه بر چین و پاکستان، مناطق وسیعی از جنوب آسیا، آسیای مرکزی و غرب آسیا را شامل خواهد شد.

    **سفیر چین: 'CPEC'، زمینه گسترش همکاری پکن-تهران
    روز دوشنبه گذشته 'سان ویدونگ' سفیر چین در پاکستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که کشورش به دبنال گسترش دامنه همکاری با ایران از طریق طرح بزرگ راهروی اقتصادی چین-پاکستان(CPEC) است.
    وی اظهار داشت: در صورت پیوستن ایران به راهروی اقتصادی چین-پاکستان، این امر یک همکاری بُرد-بُرد برای ایران و چین خواهد بود و بطور طبیعی، مشارکت و محلق شدن ایران در این طرح، برای پاکستان هم مفید خواهد بود.
    نماینده عالی دولت چین در پاکستان در پاسخ به این سوال که آیا این طرح می تواند در آینده مسیری برای انتقال انرژی ایران به چین باشد، گفت: این موضوع قابل بررسی است.
    سان ویدونگ اظهار داشت: چین از روابطی بسیار خوب با ایران برخوردار است و معتقدم ایران می تواند بازیگری بسیار مهم در طرح راهروی اقتصادی چین-پاکستان باشد. این طرح اقتصادی می تواند زمینه سازگسترش همکاری های میان چین و ایران باشد.
    وی همچنین اظهار داشت که چین به دنبال آن است تا زمینه ایجاد ارتباط میان کشورهای مختلف منطقه با راهروی اقتصادی یاد شده را فراهم کند.
    وی با بیان که طرح های زیادی در پاکستان در قالب پروژه بزرگ راهروی اقتصادی چین-پاکستان درحال انجام است، گفت: دست کم 16 پروژه بزرگ برای اجرا و تکمیل این راهروی اقتصادی، در دست اجرا است و چین تا کنون بیش از 13 میلیارد دلار برای اجرای این طرح ها سرمایه گذاری کرده است.
    پاکستان نیز به نوبه خود تلاش می کند با جلب توجه کشورهای منطقه به ویژه همسایگان خود به این طرح اقتصادی بزرگ، آینده روشن تری را برای آن رقم بزند و در این میان، توجه ویژه ای به ایران برای پیوستن به این طرح دارد.

    برچسب ها