عصر خودرو

مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه گذاری آوای آگاه؛

حمایت صندوق تثبیت بازار سرمایه از بورس در روزهای بحرانی

عصر بازار: صندوق تثبیت بازار سرمایه حکم بازارگردان را برای بازار سرمایه ایفا می کند و از آنجایی که این رکن اساسی در بازار ما مغفول مانده این صندوق می تواند به صورت رسمی و فعال نقش این رکن اثرگذار را به عهده بگیرد.

حمایت صندوق تثبیت بازار سرمایه از بورس در روزهای بحرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مهدی طحانی، مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه گذاری آوای آگاه با بیان مطلب فوق درباره اهمیت صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: در بازار سرمایه رکن بازارگردان رسمی که بخواهد حضور فعال داشته باشد، وجود ندارد بنابراین این صندوق شکل گرفته تا در زمان بحرانی و زمان هایی که بازار با مسائلی روبه رو می شود از بورس حمایت کند.

    وی با اشاره به اینکه پیش از به تصویب رسیدن این صندوق در هیأت دولت، صندوق حمایت از بازار سرمایه با یک سازو کار ابتدایی راه افتاده بود، اظهار داشت: صندوق حمایت از بازار سرمایه به صورت فردی تصمیم گیری هایی داشت که فلان سهام خریداری یا فروخته شود و همین امر به درست یا نادرست شائبه سوء استفاده از سهام خاص و گروه خاص را ایجاد می کرد به همین دلیل پس از ملاقات فعالان و سهامداران حقوقی بازار سرمایه با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت این صندوق به خواست فعالان بازار سرمایه متوقف شد.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با تصویب صندوق تثبیت بازار سرمایه، فعالیت این بازارگردان با ساختار قانونی تر احیا شده است، خاطر نشان کرد: معمولاً صندوق های تثبیت به معلول می پردازند در حالیکه برای برون رفت از مسائل و مشکلات بازار سرمایه باید علتها را درست کرد و هم اکنون اصلی ترین علت رکود در بازار سرمایه و بسیاری از بازارهای دیگر به کلیت اقتصاد برمی گردد.

    وی با بیان اینکه باید هماهنگی بازار پول و سرمایه ایجاد شود به دومین عامل رکود بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: دومین عامل به ساختار خود بازار سرمایه برمی گردد. به طوریکه سهامدار عمده شرکتها باید موظف شوند در محدوده ای از افت قیمت از سهام خود حمایت کنند یا وقتی در بازار به شکل هیجانی قیمتها افزایش پیدا می کند متعهد به فروش و پاسخگویی به تقاضای بازار شوند.

    طحانی صندوق تثبیت بازار سرمایه را به آسپرین و قرص مسکن بازار شبیه سازی کرد و گفت: بدنه اقتصاد کشور و هیأت دولت باید به رونق در جامعه بپردازند و سازمان بورس باید به ساختار سهامداری شرکتها و حاکمیت شرکتها بپردازد چون این فعالیت ها علاوه بر اینکه می تواند مانع بروز بحران در بازار سرمایه شود بلکه نیاز به صندوق تثبیت بازار سرمایه را کمرنگ می کند.

    مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه گذاری آوای آگاه  با اشاره به تکمیل شدن لیست سناتورهای آمریکایی برای موافقت با مذاکرات هسته ای گفت: موضوعاتی که از بیرون بازار سرمایه را تهدید می کرد هر روز کمتر و کمتر می شود اما روند منفی بازار به دلیل نبود پول ادامه پیدا کرد.

    طحانی خاطر نشان کرد: هم اکنون اصلی ترین عامل برای رونق پیدا نکردن بازار سرمایه نبود پول در این بازار است اما شک ندارم که این روزها مانند روزهای مشابه در سالیان گذشته به پایان می رسد و رونق مجدداً به بورس برمی گردد و بازار با عبور از افراط و تفریط در تصمیم گیری ها، مسائلی از این دست را پشت سر می گذارد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو