عصر خودرو

جزئیات سیاست وزارت مسکن در توسعه پایدار شهری

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی گفت: در امر توسعه پایدار شهری در ایران، بر دو موضوع زیست‌پذیری و جابه‌جایی شهری متمرکز هستیم؛ چراکه تحقق زیست‌پذیری، مقوله‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد.

جزئیات سیاست وزارت مسکن در توسعه پایدار شهری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از واحد مرکزی خبر، عباس آخوندی در حاشیه سفر خود به سومین کنفرانس اسکان بشر ملل متحد (هبیتات3) در گفتگو با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، با پرثمر ارزیابی‌کردن همکاری ایران با هبیتات بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های اسکان بشر (هبیتات) در زمینه توسعه پایدار شهری به ویژه از طریق دفتر اسکان بشر تهران تاکید کرد.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: برگزاری کنفرانس هبیتات3 و تصویب دستور کار نوین شهری، اقدامی پراهمیت و مفید است و مدنظر قرار دادن سند آن در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری توسط کشورها در سطوح ملی و محلی، ضروری است.
    وی، توجه بیشتر به وجوه اجتماعی توسعه شهری نسبت به توسعه کالبدی در ایران را از نکات حائز اهمیت در سیاستگذاری کلان مسکن عنوان کرد و افزود: ما در امر توسعه پایدار شهری در ایران، بر دو موضوع زیست‌پذیری و جابه‌جایی شهری متمرکز هستیم چراکه تحقق زیست‌پذیری، مقوله‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد که در این فرآیند نقش آموزش نیز بسیار مهم است.
    معاون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار، ضمن اشاره به نقش بسیار مهم برنامه‌ریزی در توسعه شهری گفت: هبیتات می‌تواند از طریق دفتر خود در تهران همکاری بیشتری در زمینه‌های ظرفیت‌سازی و آموزش با دولت ایران داشته باشد.
    وی همچنین در حاشیه این نشست، با بوریس کوردوبا، وزیر حمل و نقل و امور عمرانی اکوادور دیدار و گفت‌وگو کرد .در این دیدار، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ظرفیت‌های زیرساخت و حمل و نقل کشور ایران در بخش‌های بنادر، راه‌آهن، جاده‌ای و موقعیت جغرافیایی ایران و قرار گرفتن آن در مسیرها و کریدورهای مواصلاتی منطقه‌ای، بین‌المللی و جایگاه و نقش ایران در امور ترانزیت پیشنهاد کرد: اکوادور ضمن مطالعه و بررسی مسیرهای مواصلاتی و با درنظر گرفتن حمل و نقل ترکیبی از طریق دریایی، ریلی، جاده‌ای از جایگاه و ظرفیت ایران برای صادرات محصولات خود به کشورهای آسیای میانه، چین و روسیه استفاده کند.
    آخوندی با اشاره به امکانات و زیرساخت‌های موجود در بنادر خلیج‌فارس و دریای‌عمان گفت: در صورتیکه اکوادور علاقمند باشد، ایران می‌تواند در بنادر خلیج‌فارس و بندر چابهار تسهیلات و انبارهایی را جهت صادرات اکوادور به آسیای‌میانه در اختیار آن کشور قرار دهد.
    وی از همتای اکوادوری خود دعوت کرد تا با سفر به ایران از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ایران از نزدیک دیدن کند تا فرصت بهره‌برداری و استفاده از ظرفیت‌ها در چهارچوب همکاری‌های دوجانبه فراهم شود. وزیر حمل و نقل و امور عمرانی اکوادور با بررسی‌های کارشناسانه در آینده‌ای نزدیک همکاری‌ها با ایران و استفاده از ظرفیت‌های آن گسترش یابد.
    وی توضیحاتی را درباره وظایف و اختیارات و همچنین ظرفیت‌های حمل و نقل آن کشور در حوزه‌های بنادر، فرودگاهی، جاده‌ای و حمل بار و مسافر ارایه کرد.
    گفتنی است، سومین کنفرانس اسکان بشر (هبیتات3) با حضور وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه وی به عنوان نماینده ایران و کشورهای عضو در کیتو پایتخت اکوادورادامه دارد. قرار است در این سفر، تمامی کشورها، گزارش ملی خود را در زمینه مسکن و اسکان ارایه دهند و در نهایت با تصویب یک سند، راهبردها و استراتژی‌های کلان کشورهای متعهد برای 20 سال آتی مسکن و اسکان بشر در سراسر دنیا تصویب کند و به اجرا درآید.

    برچسب ها