عصر خودرو

صدور روزانه ۷۰میلیون لیتر گازوییل و نفت کوره;

ایران صادرکننده بزرگ فرآورده های نفتی منطقه است

عصر بازار- معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: به صادرکننده بزرگ فرآورده در منطقه بدل شده‎ایم و روزانه ٤٥ میلیون تا ۵۰ میلیون لیتر نفت کوره و نزدیک به ۲۰ میلیون لیتر گازوییل صادر می کنیم.

ایران صادرکننده بزرگ فرآورده های نفتی منطقه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، با در مدار گرفتن فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش تولید گاز، به طور روزافزون از مصرف انواع سوخت مایع در کشور کاسته شده و در 2 سال گذشته شاهد جهش در صادرات فرآورده های نفتی بوده ایم.

    ایران که تا سه سال پیش واردکننده گازوییل بود، اکنون به صادرکننده بزرگ این فرآورده در منطقه تبدیل شده است.
    معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درباره جزییات صادرات فرآورده های نفتی کشور گفت: اکنون از یک میلیون و 850 هزار بشکه ظرفیت روزانه پالایشگاهی کشور، 400 هزار بشکه صادر می کنیم.
    شاهرخ خسروانی افزود: در دولت یازدهم اقدام هایی مانند تزریق گاز به شبکه گازرسانی کشور و کاهش تحویل سوخت مایع به نیروگاه ها انجام شد که با این دو امر، آلودگی محیط زیست ناشی از گوگرد کم و سوخت پاک در کشور جایگزین شد.
    معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: با به ثمر رسیدن فازهای پارس جنوبی خوشبختانه در یکی دو سال گذشته میزان تزریق گاز تولیدی به شبکه بسیار افزایش یافت و این موضوع سبب شد تحویل نفت کوره و گازوییل به حداقل برسد و به صادرات پایدار دست یابیم.
    وی اضافه کرد: با کاهش سوخت مایع و نبود بازار مصرفی نفت کوره و نفت گاز در داخل، ناگزیر به سوی صادرات حرکت کردیم و از پارسال موفق به صادرات پایدار نفت گاز و نفت کوره در کشور شدیم ام با توجه به کمبودها ایجاد زیرساخت‎های صادراتی و استفاده حداکثری از امکانات صادراتی در بندرهای بندرعباس، ماهشهر و بوشهر صورت گرفت.
    خسروانی ادامه داد: افزون بر صادرات گازوییل و نفت کوره به صادرکننده نفت سفید و گاز مایع نیز تبدیل شده ایم و فقط فرآورده بنزین را وارد می کنیم که امیدواریم با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و طرح توسعه بندرعباس در آینده نزدیک به صادرکننده بنزین بدل شویم.
    قرار است مرحله نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت تولید روزانه 12 میلیون لیتر بنزین تا پایان امسال راه اندازی شود که با تحقق آن ایران در تولید بنزین خودکفا شده و در جایگاه صادرکننده بزرگ این فراورده قرار می گیرد.

    برچسب ها