عصر خودرو

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

تامین مالی برای ۱۲ هزار و ۳۶۱ بنگاه کوچک و متوسط

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نظام بانکی هیچ محدودیتی در تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط ندارد، گفت: در پایان امسال هیچ واحد تولیدی وجود نخواهد داشت که بر اثر عدم تامین سرمایه در گردش نتواند به تولید و فعالیت خود ادامه دهد.

تامین مالی برای ۱۲ هزار و ۳۶۱ بنگاه کوچک و متوسط
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی الله سیف در جلسه هماهنگی برای سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی گفت: اهتمام نظام بانکی برای تقویت بنیه اقتصادی استان ها و از جمله استان مرکزی است چرا که اختصاص بهینه منابع نظام بانکی به رشد و توسعه در استان های کشور منجر می شود و اشتغالزایی را به همراه دارد.

    سیف در این جلسه در پاسخ به این ابهام که چرا منابع و مصارف بانک ها در استان ها همخوانی ندارد، گفت: برخی از طرح های استانی از طریق شعب مرکزی بانک ها در تهران تامین مالی می شود و این موضوع در آمار استان ها قید نمی شود. بنابراین این ابهام به وجود می آید که منابع و مصارف بانک ها در استان همخوانی ندارد. بانک های کشور باید این موضوع را مدنظر قرار دهند تا بتوانیم نمایی کامل از منابع و مصارف بانکی در استان ها ارائه دهیم.

    رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تامین مالی بیش از 9230 میلیارد تومانی برای 12 هزار و 361 بنگاه کوچک و متوسط در سراسر کشور تا امروز، افزود: در استان مرکزی نیز از ابتدای سال تاکنون 271 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار 357 بنگاه کوچک و متوسط قرار گرفته است.
    رییس شورای پول و اعتبار با تاکید بر اینکه نظام بانکی هیچ محدودیتی در تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط ندارد، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سال اقتصاد مقاومتی، بنگاه های کوچک و متوسط را از برخی عوامل بازدارنده برای اعطای تسهیلات مستثنی کرد تا در پایان سال جاری هیچ واحد تولیدی وجود نداشته باشد که بر اثر عدم تامین سرمایه در گردش نتواند به تولید و فعالیت خود ادامه دهد.
    وی درخصوص نحوه اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط گفت: منابع نظام بانکی باید در جایی به مصرف برسد که به تولید و اشتغال پایدار منجر شود.
    سیف از کارگروه رفع موانع تولید در استان ها خواست تا به نظام بانکی کمک کنند تسهیلات در مسیر درست اعطا شده و اجازه هدررفت منابع نظام بانکی داده نشود.

    *مدیرعامل صندوق توسعه ملی:اولویت صندوق توسعه ملی، تامین سرمایه در گردش ساخت ماشین آلات در کشور است
    مدیرعامل صندوق توسعه ملی نیز در این جلسه بر لزوم تامین سرمایه در گردش ارزی برای ساخت ماشین آلات داخل کشور تاکید کرد و گفت: این صندوق، ارز مورد نیاز ماشین سازی های داخل کشور برای ساخت تجهیزات را در اولویت خود قرار داده و از طرح هایی که به اشتغالزایی و ارزآوری برای کشور منجر می شود، حمایت می کند.
    دوست حسینی، خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی با هدف تامین ماشین آلات بروز واحدهای تولیدی و انتقال تکنولوژی از ساخت ماشین آلات داخلی حمایت می کند و بنگاه های تولیدی می توانند ماشین های قدیمی را از رده خارج کرده و با ماشین آلات جدید تولید داخل جایگزین کنند.

    برچسب ها