عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

علاقه ایران و پاکستان برای تجدیدنظر در قرارداد صادرات گاز از ایران

عصر بازار- معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت از علاقه کشورهای ایران و پاکستان برای تجدیدنظر در قرارداد صادرات گاز از ایران به پاکستان خبر داد.

علاقه ایران و پاکستان برای تجدیدنظر در قرارداد صادرات گاز از ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امیرحسین زمانی‌نیا با تاکید بر اینکه کشور پاکستان علاقه‌مند به واردات گاز از ایران است، اظهار کرد: هر دو کشور علاقه مند هستند مذاکرات برای تجدید نظر در قرارداد انجام شود.

    وی به این سوال که آیا ایران تصمیمی مبنی بر اخذ جریمه از پاکستان به دلیل عمل نکردن به تعهدات را دارد یا خیر؟ پاسخ داد:من در جریان نیستم که چه کسی قرار گذاشته از پاکستان جریمه گرفته شود.

    معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت در ادامه در مورد صادرات گاز به کشور عمان نیز توضیح داد:صادرات گاز به کشور عمان هنوز در مرحله مقدماتی مطالعات مسیر خط لوله است.

    بر اساس این گزارش، براساس توافق‌های به عمل آمده،   خط لوله گاز در عمق هزار متری دریا احداث خواهد شد و امکان صادرات روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز به عمان را فراهم می‌کند. ایران یکی از بزرگ‌ترین‌ کشورهای دارای ذخایر گازی دنیا است، احداث این خط لوله به عمان اجازه خواهد داد تا از گاز ایران برای تامین نیاز داخلی و نیز صادرات به بازارهای جهانی استفاده کند.

    برچسب ها