عصر خودرو

مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت خبر داد:

برداشت روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت از میدان آذر تا سال ۱۳۹۷

عصر بازار- مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) با بیان اینکه ظرفیت تولید نفت از میدان مشترک نفتی آذر در شهرستان مرزی مهران تا اردیبهشت سال آینده به ۳۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال ۹۷ ظرفیت برداشت از میدان نفتی آذر به ۶۵ هزار بشکه در روز می‌رسد.

برداشت روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت از میدان آذر تا سال ۱۳۹۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سید نورالدین شهنازی زاده در حاشیه‌ی بازدید از میدان نفتی آذر اظهار کرد: ظرفیت تولید از این میدان در طرح زودهنگام برداشت تا پایان امسال به 15 هزار بشکه می‌رسد ولی در مرحله دوم قرار است تا اردیبهشت‌ماه سال آینده این میزان به 30 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

    وی با مثبت ارزیابی کردن روند پیشرفت اجرایی این طرح در ماه‌های اخیر، گفت: این میدان دارای 2 میلیارد و 500 بشکه نفت خام است و میزان نفت قابل استحصال از این میدان 400 میلیون بشکه برآورد می‌شود.

    مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال 97 ظرفیت برداشت از میدان نفتی آذر به 65 هزار بشکه در روز می‌رسد.

    دکتر «سلام امینی» - نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: طرح توسعه این میدان به شرکت‌های استات اویل نروژ و گازپروم روسیه واگذار شده بود که این شرکت‌ها از ادامه همکاری در توسعه این میدان انصراف دادند و اکنون طرح توسعه بر عهده شرکت ملی نفت ایران گذاشته شده است.

    وی ابراز امیدواری کرد با اصلاحات ایجاد شده ازنظر مدیریتی و فنی و تزریق اعتبار موردنیاز هر چه زودتر شاهد برداشت زودهنگام و نهایی از این میدان مشترک نفتی باشیم تا جایگاه استان ایلام در تولید انرژی کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود ارتقا پیدا کند.

    برچسب ها