عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر خبر داد:

کاهش قیمت شکر

امکان تامین نیاز مصرف‌کنندگان از بورس کالا

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر گفت: باتوجه به فصل برداشت چغندر، افزایش تولید شکر و شروع فصل سرما، بازار شکر به کلی متعادل شده و با افزایش عرضه شکر در بورس کالا، مصرف کنندگان به راحتی می توانند نیازهای خود را از بورس تامین کنند.

کاهش قیمت شکر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علیرضا حمیدی در خصوص وضعیت بازار و قیمت شکر بیان کرد: به لحاظ ذخایر استراتژیک و شروع فصل تولید، کمبودی در کشور وجود ندارد و با پایان یافتن فصل گرم سال و کاهش تولید نوشیدنی و بستنی، تقاضا کاهش یافته و قیمت ها نیز به میزان محسوسی افت را تجربه کرده اند.

    وی گفت: البته ناگفته نماند با توجه به این که در ماه محرم قرار داریم این کاهش قیمت و تقاضا به مقدار قابل ملاحظه ای کنترل شده است اما به طور معمول همیشه در فصل سرد سال تقاضا نسبت به تابستان کاهش می یابد.

    حمیدی در رابطه با عرضه شکر در بورس کالای ایران گفت: شکر مانند هر کالای دیگری تابع قانون عرضه و تقاضاست؛ اما برخی کالاها در شرایط فصلی دچار تغییر می شوند که شکر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

    به گفته وی، شرایط بورس کالا برای معامله محصولات مختلف از جمله شکر بهتر از بازار آزاد است؛ به طوریکه در بورس شفافیت قیمتی وجود دارد و باید پس از عرضه محصولات، تقاضاهای موجود در بازار را به سمت بورس هدایت کرد تا همه چیز در روند معاملات مشخص شود.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر معتقد است با توجه به تعادل عرضه و تقاضای شکر در بورس، در حال حاضر علاوه بر شکر وارداتی، شکر تولید داخلی هم وارد بازار می شود و پیش بینی می شود قیمت این محصول در بازار بازهم کاهش پیدا ‌کند.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر با تاکید بر اینکه عواملی همچون وجود واسطه گرها قیمت شکر را در ماه های اخیر تحت تاثیر قرار داد، اظهار کرد: در زمان کاهش قیمت واسطه گران با سودجویی، اقدام به خرید شکر خام می کنند و با عدم عرضه آن در بازار موجب کمبود این محصول در بازار می شوند و بعد از این که بازار با کمبود شکر مواجه شد با قیمت های غیر منطقی به عرضه شکر در بازار می پردازند که این اتفاق ها با عرضه پر حجم شکر در بورس کالا و آشنایی تمام فعالان بازار با روند معاملات بورس به کلی حذف خواهد شد و تولیدکنندگان و مصرف کنندگان می توانند به خوبی از ظرفیت های بورس به منظور تامین نیاز و تعادل بازار استفاده کنند.

    برچسب ها