عصر خودرو

روز گذشته رقم خورد؛

رشد حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- روز گذشته در حالی دلار ۲تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت ۳ هزار و ۵۸۹ تومان رسید که قیمت طلا و سکه با افزایش همراه شد.

رشد حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 5 هزار و 24 قرارداد و ارزش آن به بیش از 588 میلیارد ریال رسید در حالیکه روز دوشنبه حجم معاملات آتی سکه 4 هزار و 380 قرارداد رقم خورده بود.

    در همین حال  سکه تمام بهار آزادی در بازار نقدی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با 6 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 92 هزار تومان رسید. این بیشترین میزان رشد از 14 شهریورماه بود و سکه را به بالاترین قیمت از تاریخ 14 مهر رساند، رکوردزنی سکه بیش از هر عاملی ناشی از افزایش بهای اونس به بالای محدوده هزار و 260 دلار تا بعدازظهر روز سه‌شنبه بود.

    به این ترتیب طی این روز، سکه در بازار آتی بورس کالای ایران با افزایش قیمت شد، به طوری که بهای سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 96 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.32 درصدی را تجربه کرد.

    از سویی سکه تحویل دی ماه با رشد 0.21 درصدی به قیمت یک میلیون و115 هزار تومان رسید. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و 137 هزار تومان معامله و با رشد 0.29 درصدی رو به رو شد. البته قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده با 0.23درصد افزایش به قیمت یک میلیون و 158 هزار تومان به فروش رسید. در پایان نیز سررسید تیرماه  سال 96 با نرخ یک میلیون و 177 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.27 درصدی را به ثبت رساند.

    معامله 37 سکه در قالب گواهی سپرده

    حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 37 سکه به ارزش 403 میلیون ریال رسید.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    برچسب ها