عصر خودرو

تولید برق ایران از مرز ۱۸۵ هزار گیگاوات گذشت

عصر بازار- وزارت نیرو با اشاره به افزایش حدود ۱.۵ درصدی تولید برق در کشور، اعلام کرد: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون تولید برق از مرز ۱۸۵ هزار گیگاوات ساعت عبور کرده است.

تولید برق ایران از مرز ۱۸۵ هزار گیگاوات گذشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، وزارت نیرو امروز با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت تولید برق و انرژی از ابتدای سال 95 تاکنون، اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون تولید انرژی الکتریکی در ایران بیش از یک درصد افزایش یافته است. بر این اساس میزان تولید برق کشور از ابتدای امسال تاکنون به بالغ بر 185 هزار و 494.2 گیگاوات ساعت رسیده که این میزان 1.15 درصد بیش از انرژی تولیدی کشور در زمان مشابه پارسال بوده است.

    از مجموع انرژی تولیدی در داخل از ابتدای امسال تاکنون، 172 هزار و 775.4 گیگاوات ساعت به واحدهای حرارتی و 10 هزار و 89.6 گیگاوات ساعت به واحدهای برق‌آبی اختصاص یافته است. در مجموع تولید برق در ایران از ابتدای سال 95 تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 1.5 درصد افزایش یافته است. دراین مدت، تولید نیروگاه‌های حرارتی در مقایسه با دوره مشابه پارسال 0.71 درصد افزایش و تولید نیروگاه‌های برق آبی نیز 7.02 درصد رشد داشته است.

    در حال حاضر ظرفیت تولید برق ایران به بیش از 74 هزار مگاوات رسیده که همزمان با افزایش ظرفیت تولید برق از ابتدای امسال تاکنون، ایران قصد دارد در قالب برنامه ششم توسعه با بهره برداری از حدود 26 هزار مگاوات واحد جدید نیروگاهی، این ظرفیت را به 100 هزار مگاوات افزایش دهد.

    برچسب ها