عصر خودرو

برنامه‌های فرابورس ایران برای نمایشگاه کیش اینوکس اعلام شد

عصر بازار- فرابورس ایران به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین ارکان بازار سرمایه، هر ساله حضور پررنگی در عرصه نمایشگاهی کشور داشته است.

برنامه‌های فرابورس ایران برای نمایشگاه کیش اینوکس اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، فرابورس همچنین در آخرین و مهمترین رویداد نمایشگاهی بورس کشور یعنی نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه نیز با برگزاری پنل‌های تخصصی و معرفی شرکت‌ها و برنامه‌های خود حضور قابل توجهی از خود نشان داد.

    به گفته مدیر روابط عمومی فرابورس ایران حضور در این قبیل نمایشگاه‌ها علاوه بر معرفی دستاوردها، ابزار و خدمات، به فرابورس کمک می‌کند تا شرکت‌هایی که پتانسیل حضور در بازار سرمایه را دارند شناسایی کرده و اطلاعات لازم به آنها ارائه شود تا از طریق این مهم بنگاه‌های اقتصادی هر چه بیشتر برای حضور در بازار رسمی مبادلات اوراق بهادار تشویق و ترغیب شوند.

    به بهانه نزدیک بودن به برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس به گفت و گو با مبینا بنی‌اسدی مدیر روابط عمومی فرابورس ایران نشستیم تا نظرات وی را در خصوص برنامه‌های فرابورس در این نمایشگاه جویا شویم.

    با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران خارجی زیادی در نمایشگاه بورس کیش حضور خواهند داشت، شما تا چه میزان این نمایشگاه بین‌المللی را مکمل نمایشگاه تهران می‌دانید؟

    به‌طور کلی حضور در نمایشگاه‌های تخصصی راهکاری برای ترویج خدمات مرتبط با بازار سرمایه است و هرچه بتوانیم در نمایشگاه‌های بیشتری با محوریت بازار سرمایه حضور پیدا کنیم، موقعیت‌های بیشتری نیز برای معرفی موقعیت‌های متنوع تامین مالی از طریق این بازار را بدست می‌‌آوریم.

    در واقع اگر بخواهیم نقش آفرینی بازار سرمایه را در اقتصاد کشور هدفمندتر کنیم نیازمند فرهنگ‌سازی، آگاهی بخشی و ترویج پتانسیل‌های بازار سرمایه هستیم که این مهم به کمک حضور در نمایشگاه‌های تخصصی از جمله نمایشگاه کیش امکان‌پذیر خواهد بود تا به این هدف بیش از پیش دست یابیم.

    علاوه بر حضور در نمایشگاه‌های تخصصی بازار سرمایه راهکار حضور در نمایشگاه‌های تخصصی صنایع دیگر نیز همچون گذشته باید در دستور کار قرار گیرد، ضمن آنکه مباحثی از این دست در شواری اطلاع‌رسانی بازار سرمایه مطرح شده و سال گذشته و امسال شاهد حضور بازار سرمایه در نمایشگاه صنعت برق، نفت، گاز و پتروشیمی بوده‌ایم که در معرفی بازار سرمایه به این صنایع نقش موثری داشته است.

    حضور در این قبیل نمایشگاه‌ها علاوه بر معرفی دستاوردها، ابزارها و خدمات؛ به فرابورس کمک خواهد کرد تا شرکت‌هایی که پتانسیل حضور در بازار سرمایه را دارند، مورد شناسایی قرار گرفته و اطلاعات لازم به این شرکت‌ها ارائه شود تا بنگاه‌های اقتصادی هرچه بیشتر برای حضور در بازار رسمی مبادلات اوراق بهادار تشویق و ترغیب شوند.

    حضور فرابورس ایران در این نمایشگاه چگونه خواهد بود؟

    فرابورس ایران در غرفه‌ متشکل بازار سرمایه حضور داشته و در زمان برگزاری نمایشگاه اقدام به رونمایی از کتاب «بازارهای مالی و معاملات» نوشته آناتولی بی.اشمیت که توسط فرابورس ترجمه و منتشر شده است، خواهیم کرد. ضمن آنکه در غرفه‌ای که حضور داریم اطلاعات کاملی مرتبط با محور فعالیت‌ها و خدمات فرابورس ایران به بازدیدکنندگان اعم از داخلی و خارجی ارائه می‌شود. دیگر برنامه‌های فرابورس ایران در نمایشگاه کیش اینوکس با نزدیک شدن به راه‌اندازی این نمایشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.

    از طرف سازمان بورس در پنل‌های تخصصی شرکت خواهد شد؟ این پنل‌ها چگونه است؟

    برگزاری نشست‌های تخصصی در نمایشگاه کیش اینوکس در دستور کار سازمان بورس قرار دارد. در این خصوص پنل تخصصی بازار سرمایه و تامین مالی از طریق بورس‌ها در روز دوم نمایشگاه در مجموعه همایش‌های منطقه آزاد کیش با حضور مدیران ارشد بورس‌ها و اعضای هیات‌مدیره سازمان بورس برگزار می‌شود و مدیرعامل فرابورس ایران نیز در این پنل‌ حضور دارد.

    در کل ارزیابی فرابورس از این نمایشگاه در کیش چیست؟

    تقویت بخش بین‌الملل این نمایشگاه با توجه به جایگاه کیش در بین مناطق آزاد کشور و شرایط ویژه این منطقه برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی از جمله مواردی است که باید بیش از گذشته مدنظر برگزارکنندگان قرار گیرد.

    امروزه در اغلب کشورها نمایشگاه‌ها اهدافی از قبیل رونق مبادلات و تسهیل ارتباطات تجاری را دنبال می‌کنند و از آنجا که حضور در نمایشگاه‌های تخصصی می‌تواند فضای ارتباط رو در رو و دو سویه با مخاطبان هدف را ایجاد کند، حضور در این نمایشگاه‌ را می‌توان به عنوان یکی از راه‌های معرفی خدمات فرابورس و بازار سرمایه به صنایع مختلف در نظر گرفت که باید از موقعیت‌های فراهم شده در این خصوص به‌خوبی بهره برد.

    به اعتقاد من تمامی این اهداف زمانی به‌صورت حداکثری محقق خواهد شد که برگزارکنندگان این نمایشگاه بتوانند بازدیدکنندگان بین‌المللی و داخلی را به این نمایشگاه دعوت کنند و شاهد حضور و استقبال خوب بازدیدکنندگان از این نمایشگاه باشیم.

    برچسب ها