عصر خودرو

استقبال شرکت های اقتصادی باسک اسپانیا برای سرمایه گذاری در ایران

عصر بازار- خانم «آرانتسا تاپیا» مسئول بخش «توسعه اقتصادی و رقابت» در دولت ایالت خودمختار باسک در کنفرانس'فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در ایران' اعلام کرد که ایران بازار بسیار عالی برای شرکت های باسکی است.

استقبال شرکت های اقتصادی باسک اسپانیا برای سرمایه گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  تایپا در حالی این سخنان را روز سه شنبه بیان داشت که در این کنفرانس که از سوی گروه اسپری (spri ) سازماندهی شده بود «محمدحسن فدایی فرد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز حضور داشت.
    این درحالی است که دولت باسک در هفته جاری موفق شد از طریق گروه اسپری که یک نهاد دولتی مسئول تشویق بین المللی کردن شرکت های باسک است، 19 نفر از مدیران 10 شرکت ایرانی را به این ایالت ببرد تا که با شرکت در این کنفرانس در باره روابط دو جانبه به بحث و تبادل نظر بپردازند.
    دراین رابطه، مدیران مذکور جلساتی را با شرکت های باسکی از بخش های خط آهن، ماشین آلات، ذوب فلزات و نفت و گاز برگزار کردند.
    «آرانتسا تاپیا» در سخنان خود فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری در بخش های انرژی، فولاد، ماشین آلات، خودرو و لوازم یدکی و راه آهن را مطرح کرد و گفت که ایران، بازاری فوق العاده برای شرکت های صنعتی با بالاترین سطح تکنولوژیک می باشد.
    تاپیا یادآور شد که از سال 2014 ، دولت باسک به طور ویژه ای درحال تجزیه و تحلیل تغییراتی که درحال صورت گیری در ایران است می باشد. دراین مورد، وی اطلاع داد که ماه نوامبرسالجاری سفری از سوی شرکت های باسکی در ایران انجام خواهد شد.
    وی افزود: فرصت ها در بسیاری از بخش ها وجود دارد اما آنهایی که برای ایالت باسک جالب هستند، بخش های انرژی، فولاد، ماشین آلات ، خودرو سازی و راه آهن هستند.
    سفیر ایران نیز اعلام کرد که اقتصاد کشورش در سال جاری حدود 5 درصد رشد داشته و سرمایه های هنگفتی در زمینه های نفت، انرژی و یا خودروسازی به این کشور وارد می شود.
    فدایی فرد از سوی دیگر اشاره کرد که بانکهای کشورهایی همچون آلمان و اتریش در حال حاضر با ایران کار می کنند اما در اسپانیا هنوز این کار انجام نمی شود مگر چند مورد بانک که استثنا محسوب می شوند.
    یکی از نتیجه گیری های این نشست تجاری، این بود که گزینه های کسب و کار در ایران از ماه ژوییه سال 2015 و همزمان با لغو تحریم های تحمیل شده در طول دو دهه تا حد بسیاری رشد داشتند و ایران را به یکی از جذاب ترین بازارهای خاورمیانه تبدیل کرده ا ند .

    برچسب ها