عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- امروز همزمان با کاهش ارزش دلار آمریکا قیمت نفت افزایش یافت و به مرز ۵۲ دلار رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، امروز همزمان با کاهش ارزش دلار آمریکا قیمت نفت افزایش یافت. این در حالی که تحلیلگران می گویند، بازارهای جهانی در آستانه نشست اوپک در ماه نوامبر، که می تواند به توافق بر سر کاهش تولید منجر شود، آنگونه که به نظر می رسد توسط دیگر تولید کنندگان با مازاد عرضه مواجه نشده است.

    پیشنهاد اوپک در پایان ماه گذشته میلادی برای کاهش یا محدود کردن تولید نفت به رسیدن قیمت نفت به بالای 50 دلار کمک کرده، اما قیمت ها بیش از آن بالا نرفته زیرا فعالان بازار در مورد توانایی اوپک برای اجرای توافق کاهش تولید تردید دارند.
    اما برخی از تحلیلگران در این میان گفته اند که اگر حجم ذخایر نفتی را حساب کنیم، ممکن است مازاد عرضه نفت در بازار حال کاهش باشد. آنها گفتند، حجم ذخایر در مقایسه با ماه های پیش از آغاز فصل زمستان در سال های گذشته چندان بالا نیست.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 43 سنت، معادل 0.8 درصد افزایش به 51 دلار و 95 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 49 سنت، معادل حدود یک درصد افزایش داشت و به 50 دلار و 43 سنت رسید.
    تجار گفتند، کاهش ارزش دلار و فاصله گرفتن آن از بالاترین رقم 7 ماه اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود موجب تقویت قیمت نفت شده است. کاهش ارزش دلار موجب ارزان تر شدن نفت برای دارندگان سایر ارزها می شود.
    تحلیلگران موسسه برنستین انرژی گفتند، فارغ از ارزیابی ها در مورد تولید و مصرف، یکی از راه های براورد توازن عرضه و تقاضا تحلیل تغییرات در حجم ذخایر نفت است.
    «حجم ذخایر جهانی (ذخایر صنعتی و دولتی) در 3 ماهه سوم سال 2016، 17 میلیون بشکه افزایش یافته و به 5.618 میلیارد بشکه رسیده است. این پایین ترین رقم از سه ماهه پایانی 2014 تاکنون است و موید این نکته است که روند افزایش حجم ذخایر در حال کند شدن است و بازار در حال نزدیک شدن به نقطه توازن است.»

    برچسب ها