عصر خودرو

سیف در نامه‌ای به روحانی:

بدهی‌ها را تسویه کنید

عصر بازار- یک سایت خبری از نامه رئیس کل بانک مرکزی به رئیس‌جمهور مبنی بر درخواست بازپرداخت بدهی‌های دولت به این بانک خبر داد.

بدهی‌ها را تسویه کنید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،  ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی به تازگی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار بازپرداخت بدهی‌های دولت به این بانک شده است.

    او در نامه به رئیس جمهور خاطرنشان کرده در حالی که بانک مرکزی همواره بر بانک‌های دولتی و خصوصی فشار می‌آورد تا ترازنامه خود را هر سال منتشر کنند، خود بانک مرکزی در دو سال گذشته ترازنامه مالی‌اش را منتشر نکرده است.

    گفته می‌شود سیف اعلام کرده که در صورت انتشار ترازنامه سال‌های 93 و 94، استقراض‌های دولت از بانک مرکزی و مبالغی که دولت ملزم بوده به حساب خزانه واریز کند و نکرده است، مشخص می‌شود و این به نفع دولت نیست.

    او از روحانی خواسته تا دولت حساب‌های خود را با بانک مرکزی تسویه کند تا این بانک بتواند قبل از پایان سال ترازنامه خود را منتشر کند.»

    این سایت خبری همچنین از تلاش‌های خود برای پیگیری دلایل تاخیر در انتشار ترازنامه بانک مرکزی و تماس با سیدمحمود احمدی دبیرکل این بانک خبر داده و نوشته است که «احمدی حاضر به مصاحبه نشده و گفته است که درباره مساله مهمی چون ترازنامه نمی‌تواند تلفنی اظهار نظر کند. وی در عین حال تاکید کرده که هیچ اطلاعی در این زمینه ندارد».

    برچسب ها