عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار مطرح کرد؛

کشف قیمت واقعی با عرضه گندم خوراکی در بورس کالا

عصر بازار- از مزایای اصلی عرضه گندم در بورس کالای ایران شفافیت قیمت و کیفیت مناسب است، به طوری که خریداران به واسطه عرضه محصول در بورس از لحاظ کمی و کیفی با خیال راحت تری به عرضه هایی که از طریق بورس انجام می شود، روی می آورند.

کشف قیمت واقعی با عرضه گندم خوراکی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایانا، حسن رضایی‌پور، مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار به عرضه گندم خوراکی شرکت بازرگانی دولتی در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: گندم یک کالای استراتژیک بوده و در انحصار شرکت بازرگانی دولتی ایران قرار دارد و هرساله  طبق روال، این گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به صورت تضمینی بین کارخانه های آرد توزیع می شد.

    وی افزود: با توجه به اینکه بازرگانی این محصول چه در داخل و چه در خارج از بورس عموما در دست شرکت بازرگانی دولتی ایران است و از آنجایی که بعد از دادن سهمیه به کارخانه های آرد، بخش مازاد آن عرضه می شود لذا تصمیم گرفته شد تا این میزان از طریق بورس کالا عرضه شود تا کشف قیمت واقعی برای این محصول صورت بگیرد.

    رضایی‌پور به مزایای عرضه گندم خوراکی در بورس اشاره کرد و افزود: اولین و مهم ترین مزیت عرضه گندم در بورس شفافیت قیمت است به طوری که می توانند قیمت تمام شده خود را با قیمت بازار مقایسه کنند و خریداران به واسطه وجود بورس از لحاظ کمی و کیفی با خیال راحت تری به عرضه هایی که از طریق بورس انجام می شود روی آورند.

    وی یادآور شد: شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال 89 گندم خوراکی را از طریق بورس به فروش رساند و بخش عمده ای از فعالان را به سمت بورس کشاند از آن پس تمامی فعالان این بخش چه با واسطه و چه بی واسطه روند معاملات را پیگیری می کنند و کارگزاری ها هم وظیفه دارند زمانی که کالایی عرضه می شود به فعالان بخش اعلام کنند.

    مدیرعامل کارگزاری اقتصاد بیدار خاطرنشان کرد: بعد از عرضه گندم در سال 89، شرکت بازرگانی دولتی بخشی از عرضه گندم را به سمت بورس سوق داد که با از سرگیری عرضه این محصول در بورس کالا، آمارهای قابل اتکایی برای مسوولان، عرضه کننده و خریداران استخراج می شود.

    شرکت بازرگانی دولتی ایران طی هفت ماهه ابتدایی امسال ١١٤ هزارتن گندم دروم به بورس کالا عرضه کرده که تنها ١١هزارو 500 تن آن به فروش رفته و علاوه بر آن با عرضه ١٢ هزار تن گندم خوراکی طی یک ماهه اخیر 9500 تن مورد معامله قرار گرفته که ارزشی بیش از ٨٦ میلیارد ریال دارد.

    برچسب ها