عصر خودرو

فرآیند بارگیری سکوی ۱۷ بی پارس جنوبی آغاز شد

عصر بازار- ‌فرآیند بارگیری سکوی ۱۷ بی پارس جنوبی که حاصل تلاش متخصصان داخلی در شرکت ایزوایکو(شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل در بندرعباس) است، دقایقی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهور در بندرعباس آغاز شد.

فرآیند بارگیری سکوی ۱۷ بی پارس جنوبی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا،  ‌سکوی دو هزار و 300 تنی 17بی پارس جنوبی به عنوان چهارمین سکوی این میدان مشترک، ظرفیت استحصال 500 میلیون فوت مکعب گاز در روز (14,5 میلیون متر مکعب) را دارد.

    سکوی فاز 17 بی پارس جنوبی با هزینه 143 میلیون دلار در مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران تکمیل شده است.

    مدیر اجرایی شرکت مبین سازه به عنوان مجری ساخت این سکو، پیش از این با اشاره به در دست ساخت بودن هفت سکوی دیگر گازی و نفتی در این مجتمع، اعلام کرده بود: این سکوها شامل دو سکوی گازی فاز 14 پارس جنوبی ، دو سکوی نفتی هندیجان و سه سکوی نفتی هنگام است.

    کوروش بنگر تصریح کرد: اوایل تیر امسال سکوی گازی فاز 18 پارس جنوبی که در ایزواکو ساخته شده بود، در پارس جنوبی با موفقیت نصب شد.

    مجری طرح توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیز دوشنبه اعلام کرده است: نصب این سکو در 20 آبان ماه و راه اندازی آن تا اوایل اسفند امسال انجام خواهد شد.

    حسن بویری تصریح کرد: با بهره برداری از سکوی 17B، فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به طور کامل راه اندازی می‌شود.

    شرکت سازه های دریایی مبین سازه گستر خلیج فارس (یکی از چهار شرکت تحت مدیریت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران) واقع در غرب بندرعباس است‌.

    برچسب ها