عصر خودرو

فردا صورت می‌گیرد؛

عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم در فرابورس ایران

عصر بازار- در راستای تسویه بخش دیگری از بدهی‌های دولت به طلبکاران غیردولتی، چهارشنبه هفته جاری عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم در بازار فرابورس ایران رقم می‌خورد.

عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، اسناد خزانه مرحله دهم که به تعداد 15 میلیون ورقه به ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده، در تاریخ 20 شهریورماه جاری در بازار ابزارهای نوین مالی پذیرش شده است.

    این اوراق به ارزش کل 15 هزار میلیارد ریال در ادامه تسویه بخش دیگری از بدهی‌های طلبکاران غیردولتی به آنها تخصیص یافته که با عرضه اولیه و آغاز معاملات ثانویه این سری از اسناد خزانه در فرابورس ایران، امکان فروش زودتر از سررسید آن و کسب نقدینگی از این طریق وجود دارد.

    اسناد خزانه اسلامی مرحله دهم مهرماه جاری منتشر شده و سررسید آن سوم مهرماه سال آینده است.

    در عرضه اولیه این سری از اسناد خزانه که با نماد معاملاتی "اخزا101"، فردا برای نخستین بار شاهد بازگشایی نماد آن در بازار ابزارهای نوین مالی هستیم تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله بانک‌ها، نهادهای مالی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، کارگزاران و تامین سرمایه‌ها، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های عمومی مانند شهرداری‌ها می‌توانند با در اختیار داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نسبت به خرید اسناد خزانه اسلامی اقدام کنند.

    در حال حاضر با تسویه اسناد خزانه اسلامی مراحل اول تا سوم، معاملات این اوراق در نمادهای اخزا 4 تا 8 در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران در جریان است.
    آنطور که مدیر بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس اعلام کرده در قانون بودجه سال 95 با دو سری اسناد خزانه اسلامی روبه‌رو هستیم که در چارچوب بند «ه» و بند «ز» این قانون به طلبکاران غیردولتی واگذار می‌شوند.

    به گفته علیرضا توکلی یک سری از این اسناد در ادامه اخزاهای پیشین بوده و در قالب نمادهای اخزا 7 تا 11 قرار می‌گیرند و دسته دیگر این اوراق نیز در چارچوب بند «ز» قانون بودجه منتشر شده‌اند که در قالب نمادهای "سخا 1" و "سخا 2" به بازار معرفی می‌شوند و سررسید آنها پیش از پایان سال جاری است.

    برچسب ها