عصر خودرو

توافق اوپک، موجب افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت می شود

عصر بازار- مدیر دارایی شرکت دوگما کپیتال که اوراق قرضه شرکت های نفتی را در مالکیت خود دارد گفت: «پس از این جنهمی که پشت سر گذاشتیم، اکنون شاهد رشد خواهیم بود... صنعت نفت در طی ۲ سال گذشته آسیب دیده و وضعیت باید رو به بهبود برود.»

توافق اوپک، موجب افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، زمانی که روسای شرکت های بزرگ نفتی جهان امروز در لندن گرد هم می آیند، آنها احتمالا تمایل خواهند داشت با وزیر انرژی عربستان دیدار کنند و با وی دست بدهند.

    اوپک پس از دو سال دنبال کردن استراتژی مدت نظر سعودی ها، یعنی تولید بی وقفه نفت ماه گذشته به شکل غیرمنتظره ای تصمیم به محدود کردن تولید گرفت که می تواند موجب کمک به شرکت های بزرگ نفتی شود. این سازمان در اواخر ماه سپتامبر در الجزایر بازار را غافلگیر کرد و تصمیم گرفت تولید خود را به منظور تقویت قیمت ها کاهش دهد.

    اکنون سوال اینجاست که شرکت های نفتی چه زمانی حفاری های خود را از سر خواهند گرفت. قیمت ها در نزدیکی ارقامی است که به گفته بسیاری از شرکت ها می تواند مجددا سرمایه گذاری ها را آغاز کرد. در میادین نفت شیل آمریکا، اکتشاف کنندگان در حال اضافه کردن تعداد سکوهای حفاری هستند و فعالیت ها در میادین فتی به بالاترین میزان از ماه فوریه رسیده است.

    دانیلو اونورینو، مدیر دارایی شرکت دوگما کپیتال که اوراق قرضه شرکت های نفتی را در مالکیت خود دارد گفت: «پس از این جنهمی که پشت سر گذاشتیم، اکنون شاهد رشد خواهیم بود... صنعت نفت در طی 2 سال گذشته آسیب دیده و وضعیت باید رو به بهبود برود.»

    خال الفالح، وزیر انرژی عربستان گفته، وادار کردن اکتشاف کنندگان به شروع مجدد حفاری ها یکی از دلایل توافق اخیر اوپک بوده است. وی قرار است در کنفرانس نفت و پول که با حضور روسای شرکت های بزرگی نظیر بی پی، اکسون موبیل و چورون برگزار خواهد شد شرکت کند.

    اونورینو گفت: «وی باید همه را برای شروع مجدد سرمایه گذاری متقاعد کند، وگرنه یک بحران بزرگ در زمینه عرضه نفت به وجود خواهد آمد... اگر قیمت ها تا حداقل 6 ماه در همین سطح باقی بماند، میزان هزینه ها در این صنعت مجددا افزایش خواهد یافت.»

    برچسب ها