عصر خودرو

بلومبرگ گزارش داد؛

ایران در جست‌وجوی سرمایه گذار خارجی نفتی

عصر بازار- بلومبرگ گزارش داد که ایران تلاش‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در صنعت انرژی دو برابر کرده است.

ایران در جست‌وجوی سرمایه گذار خارجی نفتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بلومبرگ در گزارشی نوشت: ایران در سال‌های تحریم، سرمایه‌گذاران خارجی در بخش انرژی را از دست داده بود اما اکنون با برداشته شدن تحریم‌ها تلاش می‌کند آن‌ها را دوباره باز گرداند. این کشور به دنبال شرکت‌های خارجی است تا میادین نفت و گاز طبیعی آن را توسعه ببخشند.

    شرکت ملی نفت ایران شرکتی دولتی است درخواست کرده شرکت‌های بین‌المللی نفت از فردا اسناد خود را ارسال کنند تا مورد بررسی قرار بگیرد. شرکت‌های بین‌المللی تا روز 19 نوامبر فرصت دارند صلاحیت خود را به تأیید برسانند تا دولت نام آن‌ها را منتشر کند.

    به این ترتیب به نظر می‌رسد که ایران تلاش‌های خود را برای الحاق دوباره به بازار جهانی نفت آغاز کرده است. این کشور در حال حاضر سومین تولیدکننده بزرگ نفت در سازمان کشورهای تولیدکننده نفت خام اوپک است.

    به نوشته بلومبرگ، ایران از قراردادهای جدید نفتی نیز پرده‌برداری کرد و به این ترتیب تلاش می‌کند به کمک این قراردادهای بازبینی‌شده، سرمایه‌گذاران را جذب کند. این سرمایه‌گذاران قرار است در میادینی فعالیت کنند که در دوران محدودیت صادرات نفت، تعطیل یا بسته شده بودند. وزارت نفت ایران تلاش می‌کند بیش از 100 میلیارد دلار سرمایه برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید نفت جمع‌آوری کند و به کمک آن تولید نفت را برای یک دهه آینده تا 1 میلیون بشکه دیگر در روز افزایش بدهد.

    ایران در ماه سپتامبر روزانه 3 میلیون و 630 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده است. این تلاش‌ها در شرایطی صورت می گیرد که کشورهای تولید کننده نفت اوپک قرار است در اجلاس ماه نوامبر خود برای کاهش میزان تولیدات خود تصمیم گیری کنند. ایران البته از این قاعده مستثنی شده است و می تواند میزان تولیدات خود را به قبل از دوران تحریم ها برساند. در آن زمان شرکت ملی نفت ایران در حدود 4 میلیون بشکه نفت در روز تولید و صادرات می‌کرد.

    برچسب ها