عصر خودرو

کارشناس اقتصادی مطرح کرد:

همکاری بانکی تهران و لندن بهترین موقعیت برای اقتصاد کشورمان

عصر بازار: یک کارشناس امور اقتصادی گفت: دوران پساتحریم بهترین موقعیت برای پیوستن به سیستم بانکی جهانی است.

همکاری بانکی تهران و لندن بهترین موقعیت برای اقتصاد کشورمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباسعلی ابونوری، کارشناس اقتصادی با اشاره به تأثیر همکاری بانکی بین تهران و لندن گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها باید شاهد باز شدن فضای اقتصادی کشور باشیم، زیرا ایران وارد تجارت جهانی می‌شود.

    وی با تأکید بر اثرات مثبت و منفی همکاری بانکی ایران و انگلیس اظهار داشت: با ورود سرمایه‌گذاری خارجی به فراهم کردن تسهیلات برای این سرمایه‌گذاران همکاری بانکی ایران و دیگر کشورهای سرمایه‌گذار نیازمند همکاری مستقیم و افتتاح دوجانبه بانکی خواهیم بود. این در حالی است که منابع خارجی از این طریق زودتر و راحت‌تر وارد اقتصاد کشورمان می‌شود.

    کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه تصریح کرد: اثرات مخرب بانک‌های خارجی به صورت مستقیم بر اقتصاد اثرگذار نخواهد بود و مهم است که سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های زیربنایی صرف شود که این اقدام اثرات منفی بانک‌های خارجی در داخل را به صورت خودکار خنثی می‌کند.

    کارشناس مسائل امور بانکی تأثیرات تحریم‌ها را به صورت نسبی بر اقتصاد کشور تحلیل کرد و گفت: بر اثر تحریم‌ها شاهد قطع ارتباط سیستم بانکی کشورمان با سیستم‌های بانکی بین‌المللی بودیم و دوران پساتحریم بهترین زمان برای برقراری ارتباط با سیستم بانکی دنیا است و بانک مرکزی قابلیت همکاری بین‌المللی را دارد.

    ابونوری در خصوص همکاری بورس تهران و لندن نیز بیان داشت: وضعیت بورس کشور به مسائل اقتصادی و رکودی کشور ارتباط مستقیم دارد و زمانی که با بورس دنیا تعامل پیدا کنیم، نباید انتظار بهبود سریع بورس را داشته باشیم، بلکه در درازمدت اثرگذار خواهد بود.

    وی اثر ارتباط بورس تهران با دیگر کشورها را در بلندمدت بر اقتصاد ایران دانست و تصریح کرد: خارج شدن از رکود اقتصادی لازمه ارتباط بین‌المللی در خصوص امور بانکی و بورس است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو