عصر خودرو

دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی:

حضور شرکت های خارجی در کشور با رویکرد سرمایه گذاری است

عصر بازار- دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی با بیان اینکه حضور شرکت های خارجی در کشور با رویکرد سرمایه گذاری است گفت: در این همایش با دعوت از سفیران کشورهای مختلف و مدیران شرکت های توانمند خارجی، نحوه حضور و تسهیلات برای انتقال دهندگان فن آوری و اشتغال زایی به کشور ارائه می شود.

حضور شرکت های خارجی در کشور با رویکرد سرمایه گذاری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سعید مظاهری عصر دوشنبه درنشست خبری با بیان اینکه در این همایش تغییرات اساسی نسبت به دوره های قبل ایجاد شده است به 10 محور اصلی این همایش اشاره کرد و گفت: طراحی و ساخت شناورهای دریایی، اقتصاد و مدیریت دریا، حوزه صنایع نفت و گاز، ایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی، دریانوردی و حمل و نقل، تاسیسات ساحلی و فراساحلی و فناوری های نوین، انرژی های تجدید پذیردریایی، خطوط لوله های دریایی، حوزه سازه های فرا ساحلی و توجه به سرمایه های انسانی از محورهایی اصلی در این رویداد هستند.
    وی با تاکید بر اینکه 500 مقاله تخصصی به دبیرخانه همایش رسیده افزود: 370 مقاله از سوی هیات علمی و کمیته داوران پذیرفته شده است که به دو صورت شفاهی و پوستر ارائه خواهند شد و با توجه به استقبال خوب شرکت کنندگان در این دوره، ارائه شفاهی مقالات را 50 درصد افزایش داده ایم که در پایان همایش از سه مقاله برتر تقدیر خواهد شد.
    مظاهری به پنل های تخصصی با موضوع های صنعتی و مشکلات پیش رو در کشوراشاره کرد و گفت: این مشکلات در محور برنامه ششم توسعه و نگاه ویژه به دریا پیش بینی شده که کارگاه های آموزشی نیز در این خصوص برگزار می شود.
    دبیر هجدهمین همایش صنایع دریایی تفاوت های مهم این همایش را ارائه بیشتر مقالات شفاهی و حضور پر رنگ متخصصان و صاحبان فناوری در این رویداد بزرگ عنوان کرد.
    وی به کارگاه مشترک کشتی سازی و صنایع دریایی ایران و هلند اشاره کرد و گفت: این کارگاه حرکت جدیدی است که با حضور 33 تن از مدیران و متخصصان هلندی و بیش از 40 تن از متخصصان داخلی برگزار خواهد شد.
    مظاهری به سمینار همکاری های بین المللی که توسط معاونت بین المللی علمی و فناوری ریاست جمهوری در این همایش برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: در این سمینار با دعوت از سفیران کشورهای مختلف و مدیران شرکت های توانمند خارجی، تسهیلات ارائه شده برای کسانی که انتقال فناوری و اشتغال زایی در کشور را دارند مطرح می شود تا آنان با تسهیلات ارائه شده توسط جمهوری اسلامی برای سرمایه گذاری، اشتغال زایی و انتقال دهندگان فن آوری بیشتر آشنا شوند.
    وی با بیان اینکه کارگاه های آموزشی با حضورمتخصصان داخلی و خارجی برگزارمی شود تصریح کرد: نمایشگاه و همایش دو بازوی مکمل در این رویداد مهم است که برای شکل گیری بهتر و برگزاری این رویداد مهم کمک می کند.
    مظاهری از برگزاری کارگاه تخصصی نفت و گاز فراساحل، کارگاه مشترک صنایع کشتی سازی و فراساحل ایران و هلند با حضور صنعتگران ایرانی و هلندی در صنعت دریا خبر داد و گفت: این کارگاه با هدف بررسی راهکارهای مشارکت بیشتر در صنعت دریایی دو کشور با مدیریت پژوهشی فناوری شرکت نفت برگزار می شود.
    وی در خصوص محورهای ده گانه این همایش گفت: مدیریت و اقتصاد دریایی، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، ایمنی، بهداشت و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی دریا، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فرا ساحلی، فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر دریایی و سرمایه های انسانی از جمله محورهای این همایش است.
    دبیر هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه رویکرد صنایع دریایی کشور، نگرش برون نگر و درون زا است افزود: باید از تحریم ها به عنوان فرصت برای تقویت و توسعه صنعت داخلی استفاده کرد.
    پیمان مسعود زاده با بیان اینکه این نمایشگاه از نظر تعداد شرکت کنندگان خارجی و فضا بزرگترین نمایشگاه دریایی است، گفت: این نمایشگاه در 21 هزار متر مربع با حضور بیش از 260 شرکت داخلی و 110 شرکت خارجی در مرکز نمایشگاهای بین المللی جزیره کیش برگزار می شود.
    وی تصریح کرد: در این نمایشگاه نمایندگان کشورهای همچون هلند، چین، روسیه، ژاپن ایتالیا، استونی، رومانی، آلمان، اسپانیا، انگلیس، نروژ، سوئد، کرواسی، یونان، بلژیک، صربستان، پرتغال، آذربایجان، هند، امارات، ترکیه، سنگاپور، فرانسه، استرالیا، کره جنوبی، اوکراین در این نمایشگاه حضور دارند.
    مسعود زاده دو هدف عمده برگزاری این نمایشگاه را توسعه تجارت صنعت دریایی در زمینه های کشتیرانی، بندری، کشتی سازی، طراحی، شیلات و محیط زیست و آشنایی و اطلاع رسانی عمومی و فرهنگ سازی عنوان کرد.
    وی به غرفه بومیان کیش در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این غرفه برای دومین سال برای آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ و صنایع دستی جزیره کیش ایجاد شده است.
    دبیر هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی به برگزاری نشست با تعدادی از بانک های داخلی و خارجی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نشست با هدف تامین مالی در حوزه دریا و توسعه صنعت دریای است.
    ترسیم بزرگترین نقاشی دریایی ایران، گشت دریایی، بازدید از طرح های پرورش ماهی در قفس و بازدید از شناورهای ساخت تولید از دیگر برنامه های بود که مسعودزاده بدان اشاره کرد.
    هجدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی سه شنبه 27 مهر ماه با حضور مسئولان کشوری، محلی و صاحب نظران و متخصصان این صنعت درمرکز همایش ها و مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش افتتاح خواهد شد و تا 30 مهر ماه پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

    برچسب ها