عصر خودرو

معاون نخست وزیر لوکزامبورگ:

مانعی برای همکاری تجاری با ایران نیست

عصر بازار- معاون نخست وزیر لوکزامبورگ در دیدار با رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تهران گفت: خوشبختانه با رفع تحریم ها شرایط برای همکاری بیشتر فراهم شده است و دیگر مانعی برای همکاری تجاری دو کشور وجود ندارد.

مانعی برای همکاری تجاری با ایران نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بانک مرکزی، "اتین اشنایدر" که وزیر اقتصاد و دارایی لوکزامبورگ نیز است، افزود: اکنون در آغاز راه شکل گیری روابط تجاری قرار داریم.
    وی افزود: لوکزامبورگ با سابقه 30 ساله در زمینه بانکداری اسلامی، سومین کشور مطرح در این زمینه است.
    اشنایدر گفت: لوکزامبورگ یکی از کشورهای موفق و پیشرو در زمینه آموزش بانکداری برای فعالان صنعت بانکداری است و بر همین پایه، از تبادل همکاری آموزشی میان دو کشور استقبال می کند.
    وی افزود: امیدوارم در آینده نزدیک هیاتی متشکل از بانکداران لوکزامبورگی برای گسترش روابط بانکی و تجاری به ایران سفر کنند.
    وزیر اقتصاد و دارایی لوکزامبورگ در این نشست از رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای سفر به کشور خود به منظور گسترش همکاری ها دعوت کرد.

    ** استقبال ایران از ایجاد دفترهای نمایندگی و شعبه بانک های ایران و لوگزامبورگ
    رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: روابط ایران و لوکزامبورگ به ایجاد روابط مستحکم بانکی نیازمند است و با ایجاد دفترهای نمایندگی و شعبه های بانکی در کشورهای دو طرف، زمینه گسترش روابط بانکی آغاز می شود و به تدریج توسعه می یابد.
    «ولی الله سیف» اضافه کرد: همزمان با برقراری روابط کارگزاری، سطح روابط بانکی دو طرف بیش از پیش گسترش می یابد.
    وی ادامه داد: اقتصاد ایران و لوکزامبورگ دارای ویژگی های خاص و مکمل است و با توجه به نیاز لوکزامبورگ برای بازار مصرف و ایجاد سرمایه گذاری و همچنین نیاز ایران برای جذب سرمایه گذار خارجی می توان از ظرفیت های اقتصادی دو طرف حداکثر استفاده را برد.

    ** بانک های ایرانی در مسیر استانداردهای بین المللی فعال شده اند
    سیف تاکید کرد «بانک های ایرانی در مسیر استانداردهای بین المللی فعال شده اند، بر این اساس کشورهای اروپایی در مراوده بانکی با ایران مشکلی نخواهند داشت».
    رییس شورای پول و اعتبار پیشنهاد کرد هیات های بانکی لوکزامبورگ به ایران سفر کنند و افزود: دیدار بانکداران دو کشور افزون بر انتقال تجربه، فرصت مناسبی برای رفع ابهام های احتمالی درباره برجام است.
    وی گفت: ایران در زمینه بانکداری اسلامی تجربه های فراوانی دارد، در چند سال گذشته نیز در مورد ابزارهای مالی و اسلامی اقدام های مناسبی انجام داده است و تبادل تجربه با بانک های لوگزامبورگی در موضوع ابزارهای مالی زمینه تعمیق روابط را فراهم می کند.
    سیف گفت: ایران به واسطه برخورداری از منابع طبیعی غنی و نیروی کار جوان، ماهر و تحصیلکرده و همچنین بازار مصرف قابل توجه، فرصتی منحصر به فرد برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران دنیا به شمار می آید که لازم است با ایجاد روابط مستحکم بانکی مورد بهره برداری قرار گیرد.
    وزیر اقتصاد لوکزامبورگ امروز پس از دیدار با همتای ایرانی خود اعلام کرد قرار است قرارداد حمایت از سرمایه گذاری متقابل دو کشور در پایان همین ماه میلادی به امضا برسد.
    وی ابراز علاقه مندی کرد در زمینه قرارداد «اجتناب از اخذ مالیات مضاعف» نیز مذاکراتی برای همکاری های بیشتر دو کشور انجام شود.
    سیزدهم مردادماه «ژانو اربلدینگ» مدیر اموربین الملل اتاق لوکزامبورگ، اعلام کرد هیات اقتصادی و سرمایه گذاری لوکزامبورگ قصد دارد از بیست و ششم مهرماه به مدت 10 روز برای ایجاد زمینه های همکاری مشترک و سرمایه گذاری مذاکراتی در تهران داشته باشد.
    به گفته وی، زمینه همکاری دو کشور در صنایع فولاد، خودروسازی، خدمات هوایی، مهندسی، فضایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم است.
    آذرماه پارسال وزیر امورخارجه لوکزامبورگ در سفر به تهران و دیدار با رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از برقراری ارتباطات کارگزاری بانکی میان دو کشور استقبال کرده بود.
     لوکزامبورگ کشور کوچکی در شمال اروپا است که با آلمان، فرانسه و بلژیک مرز مشترک دارد. این کشور با توجه به جمعیت پانصدهزار نفری خود از کشورهای ثروتمند اروپایی به حساب می آید.
    اکنون سرمایه گذارانی از لوکزامبورگ در بازار سرمایه ایران فعالند.

    برچسب ها