عصر خودرو

ابراز امیدواری زنگنه در مورد نهایی شدن توافق اوپک

عصر بازار- بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران روز دوشنبه گفت، امیدوار است که اوپک در ماه نوامبر به توافقی بر سر محدود کردن تولید دست یابد.

ابراز امیدواری زنگنه در مورد نهایی شدن توافق اوپک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران روز دوشنبه گفت، امیدوار است که اوپک در ماه نوامبر به توافقی بر سر محدود کردن تولید دست یابد.

    وی در حاشیه یک کنفرانس نفتی در پاسخ به سوال خبرنگاران در این باره که آیا وی به دستیابی به توافق در ماه آینده امیدوار است یا نه گفت: «من امیدوارم.»
    وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تولید نفت ایران به اندازه ای بالا رفته که ایران بتواند به توافق اعضای اوپک برای کاهش تولید بپیوندد گفت: «ما در ماه نوامبر تصمیم خواهیم گرفت که هر کشور باید چه مقدار نفت تولید کند.»
    امیرحسین زمانی نیا، معاون وزیر نفت ایران نیز گفت، توافق اولیه اوپک در الجزایر برای محدود کردن تولید در سطح 32.5 میلیون بشکه در روز، گامی کوچک در مسیری درست بوده است.
    زمانی نیا به خبرنگاران گفت: «این یک گام کوچک در مسیر درست بود... ما در این تصمیم نقش داشتیم و از آن حمایت کردیم.» وی افزود، تولید فعلی ایران 3.85 میلیون بشکه در روز است و ما روزانه بیش از 2.2 میلیون بشکه نفت صادر می کنیم.
    معاون وزیر نفت ایران گفت، میزان دقیق تولید هر کشور در نشست رسمی بعدی اوپک در ماه نوامبر مورد مذاکره قرار خواهد گرفت.
    «ما بسته به این فرآیند در ماه نوامبر یعنی زمانی که برای بحث در مورد سهمیه های اعضای اوپک دور هم جمع می شویم، تصمیم گیری خواهیم کرد.»

    برچسب ها