عصر خودرو

آمار واگذاری های امسال دولت به ۶۴۸میلیارد تومان رسید

عصر بازار- بیش از ۶۰۰۰ میلیارد ریال سهم دولتی از ابتدای امسال تاکنون در بورس اوراق بهادار و فرابورس و نیز از طریق مزایده عرضه و فروخته شده است.

آمار واگذاری های امسال دولت به ۶۴۸میلیارد تومان رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 6 هزار و 485میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی سازی واگذار شده که از این میزان، 1987میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار، 511میلیارد ریال در فرابورس و 3987 میلیارد ریال از طریق مزایده به فروش رسیده است.

    همچنین از 6 هزار و 485میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده در این مدت، 5523 میلیارد ریال به صورت بلوکی، 889 میلیارد ریال به صورت تدریجی و 73میلیارد ریال به صورت ترجیحی واگذار شده است.

    افزون بر این، از این میزان واگذاری، 6362میلیارد ریال مربوط به شرکت های گروه یک ماده دو قانون اصل 44 و 122میلیارد ریال مربوط به شرکت های گروه دو ماده 2 این قانون بوده است.

    بر اساس این گزارش، طبق اصل 44 قانون اساسی، سال 93 می بایست سال پایانی واگذاری های دولت در کشور باشد که به دلیل ناتمام ماندن واگذاری ها، این زمان تا پایان سالجاری تمدید شده است. به علاوه اینکه در بودجه امسال دولت، برای واگذاری شرکت‌های اصل چهل و چهاری به بخش خصوصی مبلغ 16 هزار و 550 میلیارد تومان به سازمان خصوصی سازی تکلیف شده است.

    برچسب ها