عصر خودرو

افزایش نرخ تورم در منطقه پولی یورو

عصر بازار- بر اساس آخرین آمار، نرخ تورم در منطقه پولی یورو در ماه سپتامبر در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته میلادی حدود دو دهم درصد افزایش داشت.

افزایش نرخ تورم در منطقه پولی یورو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نرخ تورم در منطقه پولی یورو در ماه سپتامبر به چهار دهم درصد رسید که در مقایسه با سپتامبر سال گذشته، دو دهم درصد افزایش نشان می دهد.

    از سال 2014 میلادی که اقتصاد اروپا پس از یک دوره رکود رو به بهبود نهاد، نرخ تورم در ماه سپتامبر بیشترین نرخ تورم در ماه اکتبر را نشان می دهد.

    گزارش ها حاکی از آن است که افزایش قیمت ها در بخش اجاره خانه، دخانیات و رستوران ها، سهم بسیار زیادی در افزایش دو دهم درصد نرخ تورم در ماه سپتامبر داشته است.

    بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو در ماه سپتامبر سال جاری کاهش یافته و به رقم هشت ممیز ده صدم درصد جمعیت فعال این منطقه رسیده است. این نرخ بیکاری نسبت به ماه اوت سال جاری یک دهم درصد کاهش داشته است.

    یونان بالاترین میزان بیکاری در حوزه پولی یورو را به خود اختصاص داده است. نرخ بیکاری در این کشور به رقم 25 درصد جمعیت فعال آن رسیده است.

    بانک مرکزی اروپا بیم آن را دارد سقوط قیمت نفت در بازار و کندی آهنگ رشد اقتصادی چین در تداوم روند نزولی نرخ تورم در منطقه و در نتیجه گرفتاری به تورم منفی تاثیر مستقیمی گذارد.

    برچسب ها