عصر خودرو

«شلیا» می آید

شکست قفل عرضه های اولیه فرابورس پس از ۶ ماه

عصر بازار: مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران جزئیات عرضه اولیه شرکت مواد ویژه لیا در روز دوشنبه هفته جاری را تشریح کرد.

شکست قفل عرضه های اولیه فرابورس پس از ۶ ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، رامین ربیعی، اعلام کرد: توسعه صنعتی ایران روز دوشنبه این هفته 15 درصد معادل 12 میلیون و 123 هزار سهم از سهام شرکت 8 میلیارد تومانی مواد ویژه لیا را در نماد «شلیا» در فرابورس ایران عرضه می کند تا بدین ترتیب طلسم 6 ماهه توقف عرضه های اولیه در این بازار شکسته شود.

    به گفته وی، شرکت «لیا» تنها تولید کننده الیاف شیشه در کشور است که از آن برای تولید محصول نهایی "تیشو" استفاده می کند. تیشو لایه ای مسطح و نمدی شکل است که از الیاف شیشه تهیه شده و ماده اصلی در تولید عایق های رطوبتی و حرارتی می‌باشد. این محصول همچنین در ایزالاسیون لوله های حامل مواد نفتی و گاز که در زیر زمین قرار می‌گیرند، استفاده می شود.همچنین ماشین آلات خط تولید «لیا» از شرکت لیپکس آلمان خریداری شده است. ظرفیت اسمی این کارخانه 36 میلیون متر مربع در سال انواع «تیشو» است که از سال 1383 در قزوین فعالیت می کند. تولید این شرکت با بهینه سازی ظرفیت عملی در حال حاضر به 46 میلیون متر مربع در سال رسیده که 30 درصد از ظرفیت اسمی بالاتر است.

    سهامدار عمده «شلیا» در پاسخ به این پرسش که وضعیت سودآوری شرکت چگونه است، پاسخ داد: این شرکت سودآورترین زیرمجموعه خارج بورسی ماست. شرکت «لیا» برای سال مالی منتهی به 31 مرداد 95 مبلغ 272 ریال به ازای هر سهم سود پیش بینی کرده است. همچنین، با توجه به اتمام سال مالی 94، قرار است در مجمع سالانه شرکت در ماه آینده 10 تومان سود نقدی به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شود.

    ربیعی خطاب به خریداران احتمالی سهام در روز عرضه اولیه افزود:سرمایه گذاران باید توجه کنند که این شرکت در سال اوج رونق ساخت و ساز در سال 92 بیش از 850 ریال به ازای هر سهم با سرمایه فعلی سود داشته است و با بازگشت رونق به این صنعت، «شلیا» قابلیت بازگشت به دوران طلایی خود را خواهد داشت.علاوه بر این، سهامداران جدید «شلیا» می توانند از بازارگردانی سهام خود توسط سهامدار عمده و حضور موثر مجموعه توسعه صنعتی در حمایت از سهام مواد ویژه لیا اطمینان داشته باشند.

    وی در برابر این سوال که چه چشم اندازی از آینده این شرکت متصور هستید،گفت: تقاضای محصول تولیدی شرکت «لیا» به رونق صنعت ساختمان وابسته است. از این رو سال مالی گذشته دوران سختی برای مواد ویژه لیا بود که خوشبختانه با کسب سود سپری شد. پیش بینی ما این است که با رونق ساخت و ساز و نیز توسعه خطوط نفت و گاز کشور در دوران پساتحریم، درخواست خرید برای تولیدات «لیا» به دلیل افزایش مصرف محصولات عایق در سال آینده افزایش ‌یابد.

    ربیعی در ادامه با بیان این که «وتوصا» از چند سال قبل تهیه مقدمات ورود شرکت «لیا» به فرابورس را آغاز کرده بود،درباره اهم مواردی که سبب شد این شرکت سرمایه گذاری اقدام به عرضه سهام شرکت در فرابورس نماید،گفت: اعتقاد به توسعه بازار سهام، منحصر به فرد بودن رشته فعالیت لیا در بین صنایع بورسی، افزایش سهام شناور و افزایش شفافیت شرکت های غیر بورسی از جمله دلایل عرضه اولیه سودآورترین شرکت خارج بورسی توسعه صنعتی در فرابورس ایران است.

    این مقام اجرایی از رتبه نخست لیا به عنوان تولید کننده الیاف شیشه و تیشوی Roofing  در ایران و منطقه، تولید کننده مرغوب ترین تیشوی ایران، ثبت رکورد تولید به میزان 150 درصد ظرفیت اسمی و کسب تقدیر نامه های متعدد از سازمان های داخلی به عنوان افتخارات و رتبه های با اهمیت این شرکت در آستانه عرضه اولیه یاد کرد.

    گفتنی است، تعداد کل سهام مواد ویژه لیا 80میلیون و820 هزار سهم و تعداد سهام قابل معامله در عرضه اولیه روز دوشنبه 12میلیون و 123هزار سهم است. همچنین تعداد سهام قابل عرضه به کل معامله گران آنلاین 6میلیون سهم و محدودیت خرید هر کارگزاری به همراه تمامی شعب 65 هزار سهم است.

    برچسب ها