عصر خودرو

دوشنبه ۲۶ مهر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۵.۰۷.۲۶ در بازار برق بورس انرژی ۴,۵۶۰ مگاوات برق به ارزش ۳۲ میلیارد و ۵۲۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز تغییر چندانی نداشت و در محدوده 368,000 ریال باقی ماند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت در محدوده 369,000 ریال روندی باثبات به خود گرفته و تغییر چندانی در آن مشاهده نمی‌شود.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، معاملات با افزایش 5,000 ریالی در نمادهای کم‌باری آغاز شد اما این افزایش قیمت تداوم نداشت و باز هم با کاهش همراه شد. در ادامه بازار قیمت‌ها در محدوده روز معاملاتی گذشته به انجام رسید.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:


    بررسی روند نماد 13950804 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950804 را نشان می‌دهد. قیمت در ابتدای دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 369,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره روندی نزولی داشته و پس از رسیدن به قیمت 340,000 ریال، شیب صعودی به خود گرفته و در انتهای دوره در محدوده 365,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 570  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 26.07.1395 با 470  مگاوات می‌باشد.


    برچسب ها