عصر خودرو

رییس اتحادیه آهن‌فروشان خبر داد:

جزئیات خرید آهن از بورس

انحصار توزیع آهن‌آلات شکست

عصر بازار- رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران از شکسته شدن انحصار شرکت‌های بزرگ در توزیع و فروش آهن آلات خبر داد و آن را به دلیل تصمیم اتخاذ شده در زمینه فروش آهن به فروشندگان خرد از بورس کالا دانست.

جزئیات خرید آهن از بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد آزاد با اشاره به اینکه باید قیمت آهن آلات بر اساس قیمت‌ها در بورس کالا تعیین شود، اظهار کرد: تا پیش از این فروشندگان خرد مجوز خرید آهن از بورس را نداشتند که خوشبختانه این مساله برطرف شد تا انحصار فروش آهن از برخی شرکت‌های بزرگ گرفته و علاوه بر این دست برخی دلالان و واسطه گران نیز کوتاه شود.

    وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که طی چند سال اخیر با آن روبرو بودیم بحث مالیات بر ارزش افزوده بود. متاسفانه سازمان امور مالیاتی مجددا از توزیع کنندگان آهن (فروشندگان خرد) مالیات اخذ می‌کرد و دلیل این امر نیز عدم ارائه فاکتور خرید بود به همین منظور تعداد زیادی از واحدهای صنفی تعطیل شدند، چراکه برای آنها ادامه فعالیت مقدور نبود، آنها باید در حالیکه سود ارزش آهن کمتر از یک درصد است باید 9 درصد از این سود را به مالیات اختصاص می‌دادند.

    رییس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران با اشاره به اینکه توسط شرکتهای بزرگ و نیز عوامل و واسطه گرانی که به فروشندگان خرد آهن آلات ارائه می‌کنند، فاکتور خرید ارائه نمی شود، بیان کرد: به همین دلیل تقاضا کردیم که به فروشندگان خرد نیز مجوز خرید آهن از بورس کالا داده شود تا بتوانند فاکتور تهیه کنند و بر این اساس تنها یک بار مالیات بر ارزش افزوده بپردازند چرا که پیش از این دو بار مالیات بر ارزش افزوده برای آنها اعمال می‌شد.

    وی با بیان اینکه سازمان بورس با این مساله موافقت کرده و فروشندگان خرد آهن نیز می توانند از بورس کالا آهن خریداری کنند، خاطرنشان کرد: آهن فروشندگانی که دارای پروانه کسب بوده و از اتحادیه آهن و فولاد معرفی‌ نامه کتبی دارند می‌توانند در کارگزاری‌های بورس ثبت‌نام کرده و نسبت به خرید آهن اقدام کنند. در این راستا بخشنامه‌های لازم به همه کارگزاری‌ها ارائه شده تا پذیرش‌های لازم را در دستور کار قرار دهند.

    برچسب ها