عصر خودرو

بی‌اعتنایی سرمایه‌گذاران به بریتانیا

عصر بازار- بریتانیا که در گذشته نه چندان دور دومین کشور محبوب جهان برای سرمایه گذاری بود، اکنون به دلیل برگزیت و عدم اطمینان سرمایه گذاران تبدیل به یک مکان نامطلوب برای سرمایه گذاری شده است.

بی‌اعتنایی سرمایه‌گذاران به بریتانیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری تایمز، بر اساس نظرسنجی که توسط شرکت EY تهیه شده است، انگلستان از جایگاه دومین کشور مطلوب برای سرمایه‌گذاری به پله هفتم سقوط کرده است. همچنین سرزمین های اصلی اروپا دیگر تمایلی به برقراری ارتباط تجاری با این کشور ندارند. 

    در هفت ساله گذشته این اولین باری است که بریتانیا در جمع 5 کشور برتر برای سرمایه گذاری قرار نگرفته است. این در حالی است که آمریکا در جایگاه نخست قرار دارد و کشورهای فرانسه، کانادا و ژاپن در جایگاه های بعدی قرار دارند. 

    با اینکه بریتانیا تا 30 ماه آینده همچنان عضوی از اتحادیه اروپا به شمار می رود، اما پوند طی این مدت با افت ارزش زیادی مواجه شده که این امر سبب دلزدگی و ناامیدی سرمایه گذاران نسبت به بازارهای انگلستان شده است و بدیهی است خروج سرمایه از بازارهای این کشور به ضرر اقتصاد انگلستان و گسستن روابط تجاریاش با دیگر کشورها تمام خواهد شد. 

    در حالی که ارزش پوند با سقوط 18 درصدی نسبت به دلار در پایین ترین قیمت در 31 سال گذشته قرار گرفته بود، هفته گذشته نیز باز شاهد کاهش قیمت پوند بودیم که به گفته کارشناسان، این مهم سبب نابسامانی اقتصاد انگلستان می‌شود.

    برچسب ها