عصر خودرو

آغاز رقابت تازه دو غول بزرگ هواپیماسازی؛

ایرباس از بوئینگ پیشی می‌گیرد

عصر بازار- فابریس برژیر، مدیر اجرایی ایرباس گفت: این هواپیماسازی اروپایی، در نظر دارد باهدف پیشی گرفتن از رقیب خود، بوئینگ، میزان تحویل هواپیما به مشتریانش را تا سال ۲۰۲۰ افزایش دهد.

ایرباس از بوئینگ پیشی می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، فابریس برژیر در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «دیولت» گفت: «در سال 2020 ما تعداد هواپیمای بیشتری را نسبت به بوئینگ به مشتریانمان تحویل خواهیم داد.»

    در شرایطی که ایرباس ازنظر گرفتن سفارشات جدید نسبت به بوئینگ پیشروتر است، از سال 2012 تاکنون این هواپیماسازی بوئینگ بوده است که حرف اول را در میزان تحویل هواپیما به مشتریان می‌زده و میزان تولیدات بیشتری داشته است.

    برژیر گفت که ایرباس تمرکز خود را بر روی ساخت هواپیماهای A320 باریک‌پیکر و A350 می‌گذارد. وی اضافه کرد: «گرچه تحویل هواپیماهای ایرباس در پایان ماه سپتامبر تنها 26 عدد بوده است، اما ایرباس امیدوار است که بتواند تعداد 50 هواپیمای نوع A350 را در سال جاری به مشتریانش تحویل دهد.»

    ایرباس و بوئینگ رقابت سختی با یکدیگر به‌عنوان مهم‌ترین تولیدکنندگان هواپیما دارند. در سال جاری قرارداد خرید هواپیما توسط ایران از این دو شرکت هواپیماسازی رقابت بین این دو شرکت را به‌شدت بالا برد. به‌تازگی نیز امارات و قطر هواپیماهای جدیدی را از بوئینگ خریداری کرده‌اند که این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلاتی در روابط ایرباس با این کشورها شد.

    برچسب ها