عصر خودرو

هدف روسیه و اوپک افزایش جزئی قیمت نفت است نه افزایش زیاد

عصر بازار- موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس در گزارشی نوشت، روسیه و تولید کنندگان نفت خاورمیانه می خواهند قیمت نفت را درحد ۵۰ تا ۵۲ دلار حفظ کنند.

هدف روسیه و اوپک افزایش جزئی قیمت نفت است نه افزایش زیاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس در گزارشی نوشت، روسیه و تولید کنندگان نفت خاورمیانه می خواهند قیمت نفت در در حد 50 تا 52 دلار حفظ کنند.

    این موسسه می افزاید، عرضه نفت آمریکا همچنان مشکلی حقیقی برای اوپک به شمار می آید.

    هلیما کرافت، رئیس بخش استراتژی کالایی موسسه آر بی سی کپیتال مارکتس در این باره گفت: «من فکر می کنم عربستان، اوپک و روس ها احتمال می دهند که بخشی از تولید نفت آمریکا مجددا برگردد، اما قیمت 50 تا 60 دلار احتمالا برای احیای کل تولید نفت شیل آمریکا کافی نخواهد بود.»

    وی افزود: «من فکر نمی کنم که هدف آنها نفت 70 تا 80 دلار باشد، زیرا آنها نمی خواهند همه تولید نفت شیل آمریکا مجددا به بازار برگردد.» کرافت گفت، روسیه و تولید کنندگان نفت در خاورمیانه می خواهند قیمت ها اندکی افزایش یابد نه به میزان بسیار زیاد.

    اگر قیمت نفت به بالای 70 دلار برسد، تولید نفت شیل مجددا دارای توجیه اقتصادی خواهد بود، اما نفت 50 دلار برای تولید کنندگان نفت شیل چندان اقتصادی نیست.

    آر بی سی کپیتال مارکتس در اکثر پیش بینی های اخیر خود برآورد کرده که قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت در بقیه ماه های سال 2016 به طور متوسط به 51 و 53 دلار برسد و در سال آینده میلادی به طور متوسط 56.50 و 59 دلار باشد.

    خانم کرافت با اشاره توافق اخیر اوپک برای کاهش تولید گفت افزود: «تقریبا همه این کشورهای دیگر به سقف تولید خود رسیده اند و این بررعهده سعودی ها و شورای همکاری خلیج فارس است که مشخص کنند چه کسی باید تولید خود را کاهش دهد... اگر سعودی ها انگیزه لازم برای اجرای این توافق را فراهم کنند، من فکر می کنم توافق اجرا شود.»

    برچسب ها