عصر خودرو

در معاملات روز گذشته؛

سکه در بازار نقدی و آتی ارزان شد

عصر بازار- با وجود این که روز شنبه بهای دلار در بازار داخلی ثابت بود، اما قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران به تاثیر از ریزش بهای اونس طی روز جمعه روند نزولی در پیش گرفت.

سکه در بازار نقدی و آتی ارزان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در اولین روز هفته، سکه در بازار آتی بورس کالای ایران در هر پنج سر رسید فعال با روند نزولی قیمت مواجه شد.

    به این ترتیب بهای سکه در سررسید آبان ماه با نرخ یک میلیون و 94 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/46 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل دی ماه با افت 0/31 درصدی به قیمت یک میلیون و115 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند با قیمت یک میلیون و 136 هزار تومان معامله و با کاهش 0/39 درصدی رو به رو شد. قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده نیز با 0/3 درصد افت به قیمت یک میلیون و 159 هزار تومان به فروش رسید. در پایان نیز سررسید تیر سال 96 با نرخ یک میلیون و 179 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/14 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 2 هزار و 689 قرارداد و ارزش آن به بیش از 312 میلیارد ریال رسید.

    در بازار نقدی سکه چه گذشت؟

    برخلاف تثبیت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی 2 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 84 هزار تومان رسید. پایین آمدن بهای اونس در بازارهای جهانی و رسیدن به میانه کانال هزار و 200 دلار عامل اصلی بود که زمینه افت بهای سکه تمام را فراهم کرد. افت فلز ارزشمند بازار طلا در حالی رقم خورد که همچنان توانایی کاهش بیشتری را داشت. روز شنبه، ارزش ذاتی سکه حدود یک میلیون و 66 هزار تومان و 18 هزار تومان کمتر از قیمت بازاری آن بود.

    رشد 26 درصدی گواهی سپرده سکه در بورس کلا

    حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 38 سکه به ارزش 410 میلیون ریال رسید که نسبت به معاملات روز شنبه رشد 26 درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات در اولین روز هفته به 30 سکه رسیده بود.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    همچنین به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

    برچسب ها