عصر خودرو

بلومبرگ:

کاهش بورس عربستان بورس‌های عربی را هم پایین کشید

عصر بازار- بلومبرگ اعلام کرد:با کاهش بیش از انتظار درآمد بزرگ ترین بانک سهامی عام عربستان، ارزش شاخص سهام این کشور افت کرد و بازارهای سهام دیگر کشورهای عربی را نیز پایین کشید.

کاهش بورس عربستان بورس‌های عربی را هم پایین کشید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، طی ساعات گذشته، بزرگ ترین بانک عربستان که سهام آن به صورت عمومی در بورس این کشور داد و ستد می‌شود، از کاهش بیش از انتظار درآمد خود  خبر داد.

    در پی این گزارش نام این بانک نیز به فهرست بلند بالای شرکت های سعودی که کاهش بیش از انتظار درآمد را طی ماه های اخیر تجربه کرده اند اضافه شد.

    با انتشار عمومی ناکامی درآمدی این بانک شاخص بازار بورس عربستان نزولی شد و این شاخص بورسهای دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را نیز نزولی کرد.

    تا ساعت 13 شاخص تداول بورس عربستان نسبت به روز گذشته 1.3 درصد کاهش یافت.

    بانک ملی بازرگانی عربستان در گزارش خود آورده است که در سه ماهه سوم سال جاری 522 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که حدود 35 درصد معادل 360 میلیون دلار پایین تر از میزان پیش بینی شده قبلی از سوی تحلیلگران بازار بوده است.

    در ادامه این روند شاخص GCC200 شامل بزرگترین و نقد شونده ترین سهام های کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز افت 0.6 درصدی را تجربه کرد.

    به نظر می رسد شاخص BGCC در آستانه نزول برای دومین سال از زمان تأسیس خود قرار گرفته است چرا که کاهش قیمت نفت در بازار جهانی به کاهش بودجه و هزینه کرد دولت های عربی منجر شده و درآمد شرکت ها را کاهش داده است.

    از میان هفت بانک سعودی که گزارش درآمدی خود برای سه ماهه سوم سال جاری را منتشر کرده اند تنها یک بانک از افزایش درآمد خود خبر داده است.

    به گفته محمد الحج، کارشناس موسسه  EFG-Hermes امارات، به نظر می رسد در حال حاضر سرمایه‌گذاران در بورسهای عربی چشم به شرکت های بزرگ دوخته اند تا نسبت به اقدامات آینده خود تصمیم گیری کنند.

    برچسب ها