عصر خودرو

در نخستین روز از مهلت ۷ روزه در فرابورس ایران صورت گرفت؛

پذیره‌نویسی اوراق مشارکت لیزینگ امید در کسری از ثانیه

عصر بازار- پذیره‌نویسی اوراق مشارکت شرکت لیزینگ امید با نماد "امید۹۹" که طبق برنامه قرار بود از امروز یکشنبه ۲۵ مهر تا دو‌شنبه سوم آبان ماه به مبلغ یکهزار میلیارد ریال در فرابورس ایران انجام شود، در نخستین روز از مهلت ۷ روزه پایان پذیرفت.

پذیره‌نویسی اوراق مشارکت لیزینگ امید در کسری از ثانیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، این اوراق که سررسید آن 48 ماهه است با هدف تامین منابع مالی لازم برای خرید و واگذاری دارایی‌های موضوع لیزینگ در قالب تسهیلات لیزینگ به متقاضیان، به تعداد یک میلیون ورقه به ارزش یکهزار میلیارد ریال منتشر و در فرابورس ایران پذیرش شده است.

    از دیگر ویژگی‌های این اوراق می‌توان به نرخ سود 18 درصدی آن که هر سه ماه یک بار به دارندگان "امید99" پرداخت می‌شود اشاره کرد، ضمن آنکه این اوراق با نام و قابل معامله در بازار فرابورس ایران است. 
    ارکان این اوراق شامل ناشر یعنی شرکت لیزینگ امید، متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان شرکت تامین سرمایه امید، عامل فروش شرکت کارگزاری بانک سپه و عامل پرداخت سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است. همچنین ضامن اوراق مشارکت لیزینگ امید بانک خاورمیانه بوده و امین این اوراق نیز موسسه حسابرسی هشیار بهمند است.
    غلامرضا کاظمی، مدیرعامل لیزینگ امید هدف از انتشار این اوراق را تامین منابع مالی لازم برای ارائه تسهیلات به مشتریان کالاهای مصرفی بادوام، لوازم خانگی، تجهیزات رایانه‌ای، خودرو، ماشین آلات سنگین مورد نیاز کارخانجات، ماشین‌آلات و تجهیزات راهسازی و کالاهای سرمایه‌ای نظیر هواپیما، اتوبوس، تریلی و کامیون‌های سنگین عنوان کرد و افزود: با امکاناتی که از طریق بازار سرمایه و فرابورس به‌منظور تامین مالی در اختیار این شرکت قرار گرفته است، امیدواریم به هدف توسعه بیش از پیش خدمات لیزینگ از سوی این شرکت دست یابیم.
    همچنین علی عسکری، مدیرعامل سرمایه گذاری امید نیز با بیان اینکه توسعه بازار بدهی در بازار سرمایه و فرابورس ایران منجر به خلق موقعیت‌های تازه در تامین مالی بخش‌های متنوع‌تری از اقتصاد کشور می‌شود، گفت: نگاهی به بورس‌های توسعه یافته نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از بار تامین مالی شرکت‌ها، موسسات و حوزه‌های مختلف اقتصادی بر عهده بازار بدهی در این کشورها است و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم که هرچه بیشتر زمینه‌های رشد و توسعه این بازار را فراهم کنیم تا به کمک تجمیع سرمایه‌های داخلی، تامین مالی اقتصاد کشور را بهتر از گذشته رقم بزنیم.
    به این ترتیب با آغاز و اتمام پذیره‌نویسی اوراق مشارکت شرکت لیزینگ، از ابتدای سال جاری تاکنون به غیر از اسناد خزانه اسلامی فهرست اوراق پذیره‌نویسی شده در فرابورس ایران به 8 مورد رسیده که در راستای توسعه بیش از پیش بازار بدهی و تامین مالی بازار محور در این رکن بازار سرمایه است.
    فهرست اوراقی که از ابتدای سال در فرابورس ایران پذیره‌نویسی آنها انجام شده به‌ترتیب شامل اوراق مرابحه سیمان شرق، اوراق اجاره جوپار، اجاره ماهان، اوراق رهنی بانک مسکن، مرابحه فولاد مبارکه، اوراق اجاره تامین سرمایه لوتوس پارسیان، مرابحه شرکت مادر تخصصی بازرگای دولتی ایران و اوراق مشارکت لیزینگ امید هستند که مبلغ انتشار اوراق آنها در مجموع 18 هزار و 163 میلیارد ریال است.

    برچسب ها