عصر خودرو

بلومبرگ:

تولید نفت ایالت داکوتای آمریکا به کمترین میزان دو سال گذشته رسید

عصر بازار- بلومبرگ اعلام کرد:تولید نفت در ایالت داکوتای آمریکا به کمترین میزان ۲ سال گذشته رسید، قیمت پایین، تولید کنندگان را وادار کرده تا دست از تولید بکشند.

تولید نفت ایالت داکوتای آمریکا به کمترین میزان دو سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بنا به اعلام مقامات نفتی ایالت داکوتای شمالی آمریکا، تولید نفت این منطقه برای نخستین بار طی 2 سال گذشته به زیر یک میلیون بشکه در روز رسید.

    قیمت پایین نفت در بازار جهانی،  تولید کنندگان نفت شیل در این منطقه را مجبور کرده است که یا تولید خود را کاهش دهند و یا دست از تولید بکشند.

    بر همین اساس تولید نفت این ایالت در روزهای اخیر به 981 هزار بشکه در روز رسیده است.

    تولید نفت داکوتای شمالی در بیشینه خود به 1.23 میلیون بشکه در روز در ماه دسامبر سال 2014 رسید.

    به گفته لین هلمز، مدیر سازمان دولتی منابع معدنی داکوتای شمالی، این کاهش نشان دهنده این است که شرکت های نفتی آمریکا برای کاهش تولید، کاهش هزینه ها و کاهش فعالیت های خود در راستای حمایت از روند افزایشی کنونی قیمت نفت در بازار جهانی مصمم هستند.

    کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی و سقوط آن از حدود 120 دلار در سال 2014 به حدود 50 دلار باعث شده است تا تولید نفت در مناطقی که تولید ‌آن با هزینه بالا انجام می شود، متوقف شود.

    سازمان اطلاعات انرژی آمریکا ماه گذشته از احتمال کاهش تولید نفت شیل این کشور به 4.4 میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر خبر داد.

    کاهش تولید نفت آمریکا در کنار تصمیم اوپک برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی، قیمت این حامل انرژی را به بیش از 50 دلار در ماه گذشته رساند.

    در ماه فوریه قیمت نفت به پایین‌ترین میزان خود در 12 سال گذشته معادل 26 دلار در هر بشکه رسید.

    استفاده از تکنولوژی شکست هیدرولیک باعث شده است که آمریکا طی سالهای اخیر به یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان نفت در جهان تبدیل شود.

    آمارهای سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد، در ماه جولای،‌پس از تگزاس،‌داکوتای شمالی بیشترین میزان تولید را در میان ایالت های این کشور داشته است.

    هلمز پیش بینی کرد کاهش تولید نفت داکوتای شمالی طی سال آینده نیز ادامه یافته و در اواسط سال 2017 به حدود 900 هزار بشکه در روز برسد.

    وزیر انرژی آمریکا نیز اعلام کرده است که صنعت نفت داکوتای شمالی این کشور آسیب شدیدی را دیده است اما این به این معنا نیست که تولید نفت در این منطقه متوقف خواهد شد.

    برچسب ها