عصر خودرو

رکورد قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۶ شکسته شد

عصر بازار- قیمت نفت اوپک به دنبال افزایش‌های اخیر، رکورد خود در سال ۲۰۱۶ را شکست و به بشکه‌ای ۴۸.۸۱ دلار رسید.

رکورد قیمت سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۶ شکسته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت سبد نفتی اوپک سه شنبه گذشته رکورد بالاترین قیمت در سال 2016 را شکست و به بشکه‌‌ای 48.81 دلار صعود کرد.

    قیمت نفت خام در جهان تحت تاثیر تصمیم اوپک برای کاهش تولید و پس از آن اعلام حمایت روسیه برای همکاری با اوپکی‌ها به شدت بالا رفت و حتی به نزدیکی 54 دلار در هر بشکه رسید که این امر بر قیمت نفت اوپک نیز تاثیر گذاشت.

    البته قیمت نفت اوپک پس از آن با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت افزایش ذخایر نفت آمریکا و اعلام افزایش تولید اوپک در ماه سپتامبر دوباره کاهش یافت.

    سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، پنج‌شنبه 22 مهر ماه با 61 سنت کاهش نسبت به قیمت روز قبل 48.07 دلار در هر بشکه فروخته شد.

    سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه 21 مهر 48.68 دلار در هر بشکه فروخته شد. متوسط قیمت نفت اوپک در هفته منتهی به 7 سپتامبر یعنی 23 مهر ماه برابر با 47.47 دلار در هر بشکه بوده است.

    قیمت نفت خام روز جمعه به علت کاهش ذخایر سوخت آمریکا به بالای 52 دلار در هر بشکه صعود کرد، اما مازاد نفت در جهان همچنان مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد.

    سبد نفتی اوپک 20 خرداد ماه رکورد بالاترین قیمت این نوع نفت را شکسته و به 48.02 دلار در هر بشکه رسیده بود که این رقم در روز سه شنبه گذشته بار دیگر شکسته شد و به مرز 49 دلار نزدیک شد.

    کمترین قیمت نفت اوپک که تاکنون ثبت شده است به چهارشنبه 20 ژانویه برابر با 30 دیماه 94 باز می‌گردد که 22.48 دلار در هر بشکه فروخته شد که کمترین قیمت سبد نفتی اوپک از سال 2003 تاکنون نیز به شمار می‌رود.

    سبد نفتی اوپک سال 2016 را با 31.79 دلار آغاز کرد تاکنون توانسته است به مرز 49 دلار برسد.

    متوسط قیمت نفت اوپک در سال 2016 تاکنون 38.96 دلار در هر بشکه بوده که کمترین قیمت آن از سال 2004 به شمار می رود.

    سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت ت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، میناس اندونزی و مِرِی ونزوئلا است.

    برچسب ها