عصر خودرو

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت:

صادرات بیش از ۶۰ درصد نفت ایران به آسیا

فروش نفت به چین معادل کل اروپا

عصر بازار- مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت با بیان این که چین بزرگترین خریدار نفت ایران است، گفت: اکنون حدود ۶۲ درصد نفت صادراتی ایران به مقصد کشورهای آسیایی صادر می شود.

صادرات بیش از ۶۰ درصد نفت ایران به آسیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سید محسن قمصری اضافه کرد: میزان صادرات نفت ایران به این کشور روزانه به طور میانگین بیش از 600 هزار بشکه در روز است.

    مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت درباره فروش نفت به پالایشگاه های کوچک چینی که به تازگی آغاز شده است، گفت: آنها در این آمار محاسبه نمی شوند؛ این شرکت های کوچک به صورت موردی و تک محموله نفت خام را خریداری می کنند.

    وی درباره افزایش 150 تا 300 هزار بشکه ای صادرات نفت خام تا پایان امسال نیز گفت: نزدیک به 62 درصد نفت خام به آسیا و بقیه به اروپا صادر می شود، در صورت افزایش نفت صادراتی، به همین نسبت به اروپا یا آسیا صادر می شود.

    چین در دوران تحریم نیز بزرگترین خریدار نفت ایران بود به طوری که 40 درصد از نفت صادراتی ایران (معادل روزانه 400 هزار بشکه) به این کشور فروخته می شد.

    معاون سازمان ملی انرژی چین که چندی پیش به ایران سفر کرده بود، اعلام کرد: این کشور در نظر دارد ٥۰ درصد از صادرات نفت ایران را جذب کند.

    قمصری پیش از این به ایرنا گفته بود: صادرات نفت ایران به روزانه 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسیده که در نظر داریم در ماه های آتی میزان آن را به 2 میلیون و 350 هزار بشکه در روز افزایش دهیم.
    وی درباره میزان صادرات نفت به اروپا نیز گفته بود: 600 تا 650 هزار بشکه از نفت ایران به مقصد کشورهای اروپایی صادر می شود.

    بر اساس این گزارش، منابع غیررسمی میزان تولید نفت ایران در مهرماه را سه میلیون و 665 هزار بشکه در روز اعلام کرده اند اما منابع وابسته به وزارت نفت، حجم تولید نفت کشور را روزانه سه میلیون و 850 هزار بشکه اعلام می کنند.

    ایران اعلام کرده که قصد دارد تا پایان امسال میزان تولید نفت را به چهار میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

    برچسب ها