عصر خودرو

افزایش قیمت نفت و تحرک پالایشی‌ها

عصر بازار- روز پیش با شروع به کار بازار پس از یک هفته نیمه تعطیل، اقبال مناسبی از سوی سهام‌داران به سهام شرکت‌های صنعت پالایش اتفاق افتاد و بیشتر سهام این گروه با رشد همراه شد. امروز نیز این رشد در برخی از سهام پالایشی‌ها ادامه دارد و گروه دیگری از سهام این صنعت در حال اصلاح هستند.

افزایش قیمت نفت و تحرک پالایشی‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، به نظر می رسد پس از مدت ها به غیر از گروه خودرویی، گروه دیگری از صنعت نیز مورد توجه سهام‌داران واقع شده و تحرکاتی در آن دیده می‌شود. در این رابطه احسان طیبی کارشناس بازار سرمایه معتقد است: شایعه یکسان سازی نرخ ارز بر توجه فعالان به صنعت پالایش تاثیر داشته و یکی از دلایل رشد دیروز سهام این گروه، همین مساله است. علاوه بر این افزایش قیمت نفت و طرح فریز نفتی (کاهش تولید نفت از سوی کشورهای عضو اوپک) بر اقبال سهام داران به صنعت پالایش تاثیرگذار است. بنابراین توافق شده عربستان افزایش تولید نفت را از دستور کار خود خارج کرده و ایران تولید نفت خود را به سقف پیش از تحریم‌ها برساند. 

    همچنین مهرداد منتظری مدیر تحلیل کارگزاری اقتصاد بیدار در این باره می‌گوید: رشد قیمت نفت و جو مثبت بازار سبب شده، گروه پالایشی نقدینگی جذب و حرکتی را شروع کند. این در حالی است که در این صنعت از نظر بنیادی اتفاق خاصی روی نداده است. علاوه بر این از نظر تکنیکالی نیز سیگنال هایی برای خرید سهام این گروه داده شده است.

    برچسب ها