عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تاثیر مثبت افزایش جهانی قیمت نفت بر معاملات بورس

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رسیدن قیمت جهانی نفت به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه، می تواند نوید بخش تعادل در اقتصاد و در پی آن بازار سرمایه کشور باشد.

تاثیر مثبت افزایش جهانی قیمت نفت بر معاملات بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمودرضا آقایی  در خصوص وضعیت این روزهای معاملات بازار سرمایه گفت: معاملات بورس به صورت سنتی در هفته گذشته تحت تاثیر تعطیلات تاسوعا و عاشورا بود و در کل این روزها شاهد معاملات متعادلی در بازار هستیم.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: در شرایط کنونی یکی از مولفه های اثرگذار بر معاملات بازار سهام قیمت جهانی کالاهاست که تاثیر خود را بر گروههای مختلف بورسی گذاشته است و خوشبختانه در چند ماه گذشته شاهد نوسانات و افت شدید قیمت جهانی کالاها نبوده ایم که این موضوع خود موجب ایجاد تعادل در بازار شده است.
    وی همچنین یکی دیگر از موضوعات مورد توجه این روزهای بازار سرمایه را قیمت جهانی نفت عنوان کرد و اذعان داشت: خوشبختانه این روزها قیمت جهانی نفت به بالای 50 دلار در هر بشکه رسیده است که این موضوع می تواند نوید بخش تعادل در اقتصاد و در پی آن بازار سرمایه کشور باشد؛ چرا که بخش قابل توجهی از درآمدهای کشور تحت تاثیر قیمت جهانی نفت است و از سوی دیگر وضعیت بسیاری از صنایع و شرکتهای بورسی نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم به نفت گره خورده اند.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر گزارشات شش ماهه شرکتها بر کلیت بازار نیز اظهار داشت: کیفیت و کمیت گزارش های میاندوره ای شش ماهه شرکت های بورسی هم می تواند به عنوان یکی از موارد تاثیر گذار البته در کوتاه مدت تاثیرگذار باشد که بر این اساس پیش بینی می شود در گروه خودرویی تحول خاصی نسبت به گزارش های دوره قبل رخ ندهد و در شرکت‌هایی مانند گروه پتروشیمی هم شاهد ارائه گزارش‌های متعادل و احتمالا تعدیل منفی باشیم.

    برچسب ها