عصر خودرو

نفت روی آب نداریم;

فروش محموله‌های بدون مشتری نفت ایران

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به فروش محموله‌های بدون مشتری میعانات گازی، از کاهش ذخیره نفت سبک ایران بر روی آب خبر داد و گفت: ایران محموله ذخیره شده نفتی بر روی آب ندارد.

فروش محموله‌های بدون مشتری نفت ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدمحسن قمصری درباره آخرین وضعیت صادرات میعانات گازی ایران، گفت: هم اکنون حجم صادرات میعانات گازی کشور به بیش از 600 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اعلام اینکه در شرایط فعلی حجم صادرات میعانات گازی بیش از تولید آن در داخل کشور شده است، تصریح کرد: پیشتر میعانات گازی تولیدی در حدود 20 کشتی نفتکش ذخیره‌سازی شده بود.

    این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه هم اکنون حجم ذخیره سازی میعانات گازی با کاهش قابل توجه‌ای همراه شده که علت آن افزایش صادرات این محصول نفتی است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به بازاریابی انجام گرفته کل میعانات گازی ذخیره‌سازی شده به تدریج روانه بازار شود.

    این مقام مسئول همچنین در پاسخ به پرسش مهر در خصوص میزان نفت خام ذخیره سازی شده بر روی آب هم توضیح داد: ایران هیچ گونه محموله بدون مشتری و ذخیره شده نفت خام بر روی آب ندارد و کل نفت تولید شده روانه بازار می‌شود.

     همزمان با راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش ظرفیت تولید میعانات گازی، حجم ذخیره این محصول نفتی که از آن به عنوان نفت سبک در بازار یاد می‌شود با افزایش قابل توجه‌ای همراه شد.

    بر این اساس با آغاز دوره پسا برجام، ایران حدود 40 تا 50 میلیون بشکه میعانات گازی در بیش از 20 فروند کشتی نفتکش غول پیکر در آب‌های خلیج فارس ذخیره‌سازی کرده بود که علت افزایش ذخیره‌سازی میعانات گازی بر روی آب بدون مشتری ماندن این محصول نفتی بود.

    در همین حال مسعود حسنی مدیر عامل مجتمع گازی پارس جنوبی اواسط مهرماه امسال از صادرات بیش از 76 میلیون بشکه میعانات گازی فازهای پارس جنوبی از ابتدای امسال تاکنون خبر داده بود.

    سیدپیروز موسوی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران هم اخیرا  با راه اندازی سه ترمینال صادرات میعانات گازی، گفته است: به زودی با ساخت هشت مخزن 500 هزار بشکه‌ای در پایانه عسلویه توان و ظرفیت صادرات میعانات گازی ایران افزایش می‌یابد.

    برچسب ها