عصر خودرو

اسامی نقدشونده ترین سهام فرابورسی منتشر شد

عصر بازار- اداره نظارت بر ناشران فرابورسی فهرست نقدشونده ترین سهام فرابورس را منتشر کرد.

اسامی نقدشونده ترین سهام فرابورسی منتشر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در راستای ابلاغیه ضوابط نحوه محاسبه سهام آزاد شناور ناشران پذیرفته شده در بورس ها و بازار خارج از بورس مصوب شورای عالی بورس، آخرین وضعیت سهام شناور شرکت های پذیرفته شده در فرابورس را تا پایان شهریور ماه اعلام کرد.
    بر اساس این گزارش سهامداران مدیریتی و غیر مدیریتی به شرح ذیل محاسبه و سهام شناور منظور شده است.
    الف) اشخاص حقیقی که به واسطه سهامداری خود ، اشخاص حقوقی تحت کنترل یا اشخاص حقوقی با کنترل کننده مشترک مجموعا مساوی یا بیشتر از 5 درصد از سهام ناشر را داشته باشد.
    ب) اشخاص حقوقی که به واسطه سهامداری خود ،اقوام نسبی از طبقه اول و دوم و یا اشخاص حقوقی تحت کنترل خود، مجموعا مساوری یا بیش تر از 5 درصد سهام ناشر را داشته باشند.
    سهامداران غیر مدیریتی : به آندسته از سهامداران ناشر که جزء سهامداران مدیریتی نباشند، اطلاق می گردد.
    گفتنی است سهام شناور اعلام شده با احتساب ضریب شناوری (عبارت است از حاصل تقسیم تعداد روزهایی از دوره مالی ناشر که طی آن معاملات سهم در بازار عادی بیش از یک دو هزارم تعداد سهام ناشر است بر نصف روزهای معاملاتی آن دوره و حداکثر معادل یک است) ارائه شده است.
    همچنین شروع دوره مالی برای تمام شرکت ها به، جز عرضه شده طی دوره که متناسب با روز عرضه تا آخر دوره محاسبه شده است، از تاریح اول مهر 94 تا 31 شهریور 95 در نظر گرفته شده است.
    بدین ترتیب اعلام شده است سیمان سبزوار با شناوری 93 درصدی ،نقدشونده ترین سهام فرابورسی است. پس از آن صنایع فولاد آلیاژی یزد با شناوری77.68 درصد ،دومین نمادی است که نقدشوندگی قابل قبولی دارد.
    سومین نماد نقدشونده فرابورس نیز متعلق به سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان است که درصد شناوری سهام این شرکت در فرابورس 76.57دصد اعلام شده است.
    سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان نیز با سهام شناور 75 درصدی چهارمین نماد نقدشونده بازار فرابورس است.
    شرکت مواد ویژه لیا با 65.58درصد سهام شناور پنجمین نماد نقد شونده حاضر درفرابورس است.
    صنعتی معدنی شمال شرق شاهرود با سهام شناور 63.65 درصد، بانک دی با شناوری سهام 60.21 درصد ، بانک حکمت ایرانیان با سهام شناور 52.04 درصد، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با سهام شناور 49 درصدی و تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد با سهام شناوئر 47.28 درصد ، 10 سهم نقد شونده فرابورس هستند.
    به گزارش سنا، نمادهای بیمه سامان با سهام شناور 42028 درصدی ، بیمه اتکایی ایرانیان با سهام شناور 38.32 درصد، بانک گردشگری با شناوری 34.39 درصد، فرآورده های غذایی و قند چهار محال با سهام شناور 30.18 درصد، بیمه پاسارگاد با سهام شناور 29.67 درصد، اعتباری کوثر مرکزی با سهام شناور 28.63 درصد، خدمات فنی و مهندسی روان فن آور با سهام شناور 28.32 درصد، سرمایه گذاری مسکن تهران با سهام شناور 28.24درصد و آتیه داده پرداز با سهام شناور23.83 درصد نیز در رده 11 تا بیستم برترین نمادهای نقدشونده بازار فرابورس قرار گرفته اند.

    برچسب ها