عصر خودرو

شنبه ۲۴ مهر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز شنبه ۹۵.۰۷.۲۴ در بازار برق بورس انرژی ۳,۶۶۵ مگاوات برق به ارزش ۱۶ میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز روند نزولی خود را حفظ کرد و کاهش 0.5 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:



    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند نزولی قیمت در روز معاملاتی گذشته در معاملات امروز نیز پایدار بود؛ هرچند شیب نزولی قیمت با کاهش همراه بود اما همچنان روند بازار نزولی بوده و قیمت به زیر 370,000 ریال نفوذ کرده است.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، قیمت پیشنهادی نیروگاه‌ها باز هم با کاهش همراه بود که در نمادهای بارپایه و کم‌باری مورد استقبال شرکت‌های توزیع نیروی برق قرار گرفت. با توجه به روند نزولی قیمت در دو روز اخیر، خریداران با احتیاط بیشتری به معامله می‌پردازند تا در صورت نزول بیشتر قیمت خرید خود را در قیمت‌های مناسب‌تر به انجام برسانند.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:




    بررسی روند نماد 13950802 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950802 را نشان می‌دهد. قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 369,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره روندی نزولی داشته و پس از رسیدن به قیمت 340,000 ریال، شیب صعودی به خود گرفته و در انتهای دوره در محدوده 365,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 270  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 24.07.1395 با 200  مگاوات می‌باشد.

     

    برچسب ها