عصر خودرو

در گفتگویی مطرح شد؛

قاره سبز میزبان محصولات پتروشیمی ایران

عصر بازار- صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف از جمله مشتریان سنتی و دیرین صنعت پتروشیمی کشورمان به ویژه کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده درحال انجام است، اما نکته مهم در صادرات ۶ ماه نخست امسال افزایش درخواست خرید ازسوی کشورهای مختلف اروپایی است.

قاره سبز میزبان محصولات پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از نیپنا، علی محمد بساق زاده، مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: صادرات به کشورهای آمریکای لاتین و افریقایی نیز درحال افزایش است، اما باید بر این نکته تاکید کرد که هرگونه صادرات پس از تامین نیاز داخل انجام می شود و خوشبختانه امسال با تولیدی شدن چند طرح پتروشیمی تولید و صادرات انواع محصولات پلیمری و شیمیایی با رشد قابل قبولی مواجه شده است.

    بساق زاده تصریح کرد: با توجه به رفع برخی از محدودیت های اعمال شده که ناشی از شرایط تحریم بود، اکنون شرکت های مختلفی برای همکاری در طرح های توسعه ای و انتقال فناوری و همچنین خرید محصولات پتروشیمی ایران با توجه به کیفیت مطلوب آن علاقه مندی خود را اعلام کرده اند و رایزینی های سازنده و خوبی با این شرکت ها انجام شده است.

    عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در6 ماه نخست امسال حدود 10 میلیون تن صادرات محصولات پتروشیمی به مقاصد مختلف صادراتی انجام شده است که امید است در نیمه دوم سال 95 نیزروند صادرات رشد را تجربه کند.

    بساق زاده با بیان این که تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع از سوی مجتمع های پتروشیمی می تواند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کند، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک محصولاتی که از خارج از کشور وارد می شوند قابلیت تولید در داخل کشور را خواهند داشت.

    وی افزود: بازاریابی های جامع شرکت های پتروشیمی می تواند روند تولید و صادرات را با راهبردی بلند مدت محقق کند و در این مسیرهمگرایی و همکاری میان مجتمع های پتروشیمی منجر به خلق بازارهای جدید خواهد شد.

    عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهارکرد: برای حضور پر قدرت در بازارهای جهانی مجتمع های پتروشیمی باید کیفیت فرآورده های خود را برای حضور در بازارهای بین المللی بیش از پیش ارتقا دهند و در این راستا تولیدکنندگان ایرانی محصولات پتروشیمی با تغییر معیارها و افزایش سطح کمی وکیفی تولیدات می توانند افزون بر تامین کامل نیاز داخل، در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشته باشند.

    برچسب ها