عصر خودرو

جزییات نحوه فعالیت خارجی‌ها در ایران

امتیاز خاص ایران برای سرمایه‌گذارهای خارجی

عصر بازار: وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:خارجی‌ها با ثبت شرکت در ایران می‌توانند به عنوان شخصیت حقوقی از مالکیت ۱۰۰ درصد زمین و کارخانه و غیره بهره‌مند شوند.

امتیاز خاص ایران برای سرمایه‌گذارهای خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، اخیرا محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بازدید از پاویون ایران در اکسپو میلان به ایتالیا سفر کرده‌ است. وی در طول این سفر با گفت‌وگوی با روزنامه ایتالیایی ایل سوله ونتی گواترو اوره از واگذاری مالکیت 100 درصدی زمین در ایران به خارجی‌ها خبر داده است.

    وی اعلام کرده‌ است: آماده هستیم بازار خود را برای تولید مشترک در اختیار خارجی‌ها قرار دهیم و در این مسیر ایران هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری در بنگاه‌ها حتی با مالکیت 100 درصد خارجی‌ها بر روی زمین به منظور تولید وجود ندارد.

    وی درباره جزییات واگذاری‌ مالکیت 100 در صد زمین به خارجی‌‌ها اظهار کرد: ایران بر خلاف سایر کشور‌های همسایه عربی خود بر اساس شرع و قانون حق مالکیت شخصی برای زمین و ملک قائل است.

    وی ادامه داد: در کشور‌های عربی مالکیت از آن دولت است و مسکن هم در قالب اجاره‌های 99 ساله و کمتر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

    نعمت‌زاده با بیان این‌که اگر یک خارجی بخواهد در ایران سرمایه‌گذاری کند باید یک شرکت در ایران ثبت کند، اظهار کرد: این شرکت می‌تواند پنج درصد یا 99 درصد و حتی 100 درصد سهام‌دار خارجی داشته‌باشد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که این شرکت چون در ایران ثبت شده‌است طبق قانون یک شخصیت حقوقی ایرانی تلقی می‌شود، تصریح کرد: این شخصیت حقوقی ایرانی می‌تواند مثل بقیه ایرانی‌ها زمین بخرد، کارخانه بزند و غیره. چون شرکت ایرانی است. فرقی ندارد چند درصد سهام آن را یک خارجی دارا باشد و امکان مالکیت 100 درصد وجود دارد.

    برچسب ها