عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۸ سنت کاهش به ۵۱ دلار و ۹۵ سنت رسید.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که تجار بین تقویت ارزش دلار و افزایش مجدد تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا از یک سو و انتظار اینکه مذاکرات بیشتر در درون اوپک برای کاهش تولید، قیمت نفت را در بالای 50 دلار نگه دارد از سوی دیگر، توازن برقرار کرده اند، قیمت نفت دیروز اندکی کاهش یافت.
    شاخص دلار در برابر سبد ارزهای جهانی، بهترین عملکرد هفتگی خود در طی بیش از 7 ماه گذشته را پشت سر گذاشت و تاثیری منفی بر قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به دلار داشت.
    گزارش هفتگی موسسه بیکر هاگز نشان داد که تعداد سکوهای حفاری در آمریکا در هفته منتهی به 14 اکتبر 4 مورد افزایش یافته و شانزدهیمن هفته متوالی افزایشی خود را پشت سر گذاشته است. این افزایش نشان دهنده در پیش بودن افزایش تولید نفت آمریکاست.
    اما به رغم این تحولات، قیمت نفت تنها اندکی کاهش یافت.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 8 سنت کاهش به 51 دلار و 95 سنت رسید. در این هفته نفت برنت افزایش و کاهشی نداشت.
    نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 9 سنت کاهش به 50 دلار و 35 سنت رسید و در پایان معاملات هفتگی رشدی حدودا یک درصدی را پشت سر گذاشت.
    فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: خبر مهمی که موجب تغییر در بازار نفت شود وجود ندارد.»
    وی افزایش تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا را غیرمهم ارزیابی کرد. اکثر تحلیلگران معتقدند برای اینکه تعداد سکوهای حفاری تاثیر کاهشی ادامه داری بر قیمت نفت بگذارد، باید تعداد آن حداقل 10 مورد در هفته افزایش یابد.
    فعلا بسیاری بر این نظرند که به دلیل انتظار کاهش تولید از سوی اوپک، قیمت ها در کوتاه مدت همچنان افزایشی خواهد بود.

    برچسب ها