عصر خودرو

تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی ترانزیت برخی کالاها توسط راه آهن ایران

عصر بازار- معاون سیر و حرکت شرکت راه آهن با بیان اینکه با توجه به کاهش تولید و قیمت برخی کالاها در منطقه، تخفیف تعرفه ترانزیت ضروری است، گفت: راه آهن ایران برای حمل و ترانزیت کود، گوگرد و پنبه تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی در نظرگرفته است.

تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی ترانزیت برخی کالاها توسط راه آهن ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حسین عاشوری روز شنبه افزود: برای توسعه ترانزیت در منطقه، راه آهن ترکمنستان نیز برای حمل برخی از کالاها در منطقه تخفیف 50 درصدی اعمال کرده است.
    وی یادآورشد: در نشستی که بتازگی با مسئولان و تجار ترکمنستان برگزار شد برای ترانزیت کود و گوگرد از این کشور به توافق رسیده ایم و مذاکراتی با مسئولان و تجار تاجیکستان برای ترانزیت شمش آلومینیوم، پنبه و سوخت انجام شده است.
    معاون سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: با توجه به مذاکرات انجام شده با مسئولان راه آهن کشورهای منطقه، امیدواریم تا پایان امسال شاهد توسعه ترانزیت در منطقه باشیم.
    عاشوری از برگزاری نشستی با مسئولان راه آهن 6 کشور قزاقستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و ایران در آینده در تهران خبر داد و گفت: در این نشست با توجه به وضعیت اقتصادی منطقه راهکارهای توسعه ترانزیت کالا توسط شبکه ریلی و مسایل و مشکلات مرزی کشورهای منطقه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
    به گفته عاشوری، تعرفه ترانزیت ریلی در کشورهای مختلف متفاوت است اگرچه از یک فرمول ثابتی در این خصوص استفاده می شود اما کشورها برای افزایش ترانزیت کالا توسط شبکه ریلی خود معمولا تخفیف هایی را در نظر می گیرند.
    وی با بیان اینکه در 2 سال اخیر رکود اقتصادی و کاهش تولید، همه کشورهای آسیای میانه و قفقاز را دربرگرفته و به دنبال آن ترانزیت کالا در منطقه کاهش یافته است، افزود: در دو هفته اخیر در نشستی با وزیر راه آهن ترکمنستان و رئیس راه آهن تاجیکستان، حمل کالاهای وارداتی و صادراتی از کشورهای منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
    سال گذشته با بهبود جایگاه ترانزیت ریلی، میزان ترانزیت کالا در شبکه ریلی کشور به حدود یک میلیون و 500 هزار تن رسید در حالی که در در سال 1392 میزان ترانزیت کالا توسط راه آهن ایران نزدیک به 500 هزار تن و در سال 1393 حدود 750 هزار تن بود.

    برچسب ها